Kémfelvételen a Royal Enfield túraendurója

A gyár első központi rugóstaggal ellátott modellje

A Royal Enfield sem tudja tovább felfogni a változás szelét, és a legújabb trendeket követve, piacra dob egy túraendurót. Az enyhébb terepre is alkalmas motort nemrég tesztelés közben örökí­tette meg a Motor Vikatan. A Csennai közelében készült felvétel a takarások miatt még csak igen kevés részletet mutat meg. Egyelőre annyit lehet kivenni, hogy a várhatóan Himalayan néven érkező modell teljesen új üzemanyagtankot kap. Ennek érdekessége, hogy valószí­nűleg nagyobb a kapacitása, mint a többi Enfieldnek, mivel a kategória egyik fontos kritériuma a nagy hatótávolság.

 

További fontos érdekességeket a futóműben kereshetünk. Az első traktusnál a nagyobb rugóúakat, a hátsónál pedig a központi rugóstagot lehet megemlí­teni. Főleg utóbbi számí­t komoly attrakciónak, mivel ezt a konstrukciót még soha sem alkalmazta a Royal Enfield.

 

 

A Himalayan váza és sárvédői látszólag megegyeznek a Continental GT-jével. Ugyancsak a közös pontok között sorolható fel a fékrendszer és a kipufogó is. A fénykép alapján egyértelműen leszűrhető, hogy a Himalayan felegyenesedett pózban, kényelmes testhelyzetben vezethető. Meghajtásáról egy újfejlesztésű, 400-as blokk gondoskodik. A műszaki alapok a régi 350-estől származnak, de a nagyobb lökettérfogat több lóerőt és nyomatékot jelent. A jelenlegi találgatások a newtonméterek terén 30 százalékos gyarapodásról szólnak.

 

Érdekesség, hogy a Royal Enfield nemcsak a motorkerékpárhoz védette le a „Himalayan” nevet, hanem ruházathoz és sisakhoz is. Ez pedig egyértelmű jel annak, hogy egy külön márkát szeretne felépí­teni a vállalat.