Középkategóriás naked bike-ok

A szezon a nyakunkon van, az edző sorakozóra szólí­t. A Suzuki SV650 és a Yamaha MT-07 kevesebb mint 200 kilogrammos teletankolt tömeggel és az anabolikus szteroidokkal feltuningolt, 200 lóerős motorokkal ellentétben atletikus teljesí­tménnyel áll az erőpróba elé. Ott találkoznak az új, kihegyezett testtömegindexű Kawasaki Z650-nel.

Már Newton is tudta: az erő a tömeg és a gyorsulás szorzata. Erőből a Kawasaki Z650 (68 LE 8000/min-nél), a Suzuki SV650 (76 LE 8500/min-nél) és a Yamaha MT-07 (75 LE 9000/min-nél) is kellemesen kihasználható mennyiséget kí­nál, ami jó a sportos haladáshoz. És mi a helyzet a tömeggel? Mérlegeléskor még az edzőnek – tesztünk mogorva felügyelőjének – is mosolyt csalnak az arcára. A mágikus határ a 200 kilogramm. Mindegyik modell ez alatt marad, amiért pluszpontok is járnak.

 

 

Külön dicséretet érdemel a Z650, ugyanis elődje, az ER-6n alatt még 210 körül rezgett a mérleg mutatója. A télen viszont a Kawasaki alapos fogyókúrába kezdett. A kevés szénhidrát és a sok mozgás megtette a hatását: a Z650 teletankolva is mindössze 188 kilogramm. Elképesztő a fejlődés, bár az edző rögtön helyre is teszi a viszonyokat: a Z650 most végre eljutott odáig, ahová a többiek már évekkel ezelőtt. Pont…

 

A teljes cikk a Motorrevü következő számában (megjelenés: 2017. 05. 25.) olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található!