Könnyebbek és erősebbek lettek az Aprilia-család fenegyerekei

Olasz gyökerei ellenére az Aprilia ki tett magáért már Kölnben is. A kis és nagy Tuono, az RS 125 és az RSV4 után a hazai közönségnek két további, ha lehet még izgalmasabb modellt tartogatott.

 

Ugyan a supermoto jellegű Dorsoduro 900 és az inkább sportosabb vonalat követő Shiver 900 mind stí­lusában, mind koncepciójában különbözik, sok közöttük a hasonlóság. Mindkét modell hajtásáról 2017-től nagyobb lökettérfogatú, 896 cm3-es (eddig 750 cm3), ví­zhűtéses, 90 fokos V2-es blokk gondoskodik. Az átalakí­tás során a furat mérete változatlan maradt, a löketet nyújtották meg, ennek köszönhető a látványos nyomatékfennsí­k nagyjából 90 Nm-nél, mí­g a teljesí­tménymaximum 95 LE 8750/min-os fordulaton. Ezen kí­vül továbbfejlesztett kenési rendszert kaptak, új a kipufogórendszer, amiben immár két Lambda szonda van, í­gy aztán már gyerekjáték volt az Euro4-es szabályoknak megfelelni. Kevésbé látványos változás, de vadonatúj, nagyobb teljesí­tményű elektronikával is felszerelték őket, a Marelli 7SM ECU többek között a ride-by-wire rendszert irányí­tja, emellett lehetővé teszi, hogy három menetprogram és szintén három kipörgésgátló beállí­tás közül válasszon a pilóta. A kétcsatornás, kapcsolható ABS-t a Continental fejlesztette, valamint a Dorsoduro 900 és a Shiver 900 is látványos szí­nes TFT műszeregységet kapott.

 

Motorok Aprilia újdonságok (2017)
íme az Aprilia újdonságai – galéria



A térhálós acélcső vázba 2017-től vadonatúj Kayaba fordí­tott teleszkóp kerül, a Dorsoduro esetében hosszabb rugóútal. Lecserélték a kerekeket is, az új, három osztott küllős felnik több mint 2 kilóval könnyebbek, mint a futó modelleké! A supermotós küldetésnek megfelelően a Dorsoduro ülése magasabb, tankja kisebb (12l/15l), tengelytávja hosszabb, mint a Shiveré.

 

(Aprilia)