Jövőre unalomba fog süllyedni a MotoGP?

Marc Márquez újabb két éves szerződést kötött a HRC-vel. És az élmezőnyből más sem fog csapatot váltani.

A MotoGP mezőnyét jelenleg négy versenyző határozza meg, a Yamaha és a Honda két-két gyári pilótája. A szezon végén lejáró szerződések és az átigazolási verseny különleges izgalmakat í­gérhetett volna – ám most úgy tűnik, nem lesz sem petárda, sem tűzijáték. A GP fiatal tehetsége, az üstökösként hasí­tó Márquez ugyanis aláí­rta az előszerződését a Hondával további két évre – í­gy az élmezőny 2015-ben komoly változtatások nélkül fog újra rajtolni.
Ez mind a két fél részéről ésszerű döntésnek bizonyult, hiszen Márquez idén még nem hibázott, négyből négy fordulót megnyert, ilyen lendületre pedig a GP elmúlt 22 évében nem volt példa.

 

 

 

A Hondához hasonlóan a Yamaha sem keveri újra a lapokat, Valentino Rossi eredményei megmutatták, hogy a kilencszeres bajnok képes fejlődni, és felvenni a kesztyűt az fiatal generációval – illetve olyan marketingértéket képvisel, amit bűn lenne elengedni. Bár a visszavonulást régóta fontolgatja, 2015-ben még számolhatunk vele.

A hondás Pedrosa helye is biztosí­tottnak tűnik, teljesí­tményével igazolta, hogy ha Márqueznek nem megy, képes átvenni a stafétát, és határozottan tör a bajnoki cí­m felé. A Repsol Hondánál jó párost alkotnak.

A legnagyobb kérdőjel Jorge Lorenzo felett lebegett. Bár ő kijelentette, hogy maradna a Yamahánál, többen érdeklődtek iránta. Még a 2014-es szezon indulása előtt a HRC alelnöke, Shuhei Nakamoto nyilatkozata kapcsán röppent fel a pletyka, hogy a Honda leigazolná a mesterien precí­z spanyol motorost. Valójában a spekulációnak nem volt sok alapja, hiszen a Honda Lorenzo nélkül is a legütőképesebb csapat, leigazolása felesleges pénzkidobás lenne. Lorenzót emellett még a Ducatival is hí­rbe hozták, az olasz gyár versenyigazgatója, Gigi Dall’Igna is szí­vesen látná a spanyolt, hiszen korábban dolgoztak együtt az Apriliánál a 250-es mezőnyben.

Mindezek ellenére Lorenzo marad továbbra is a Yamahánál, hiszen a 20 literre csökkentett üzemanyagtank, a gumikat érintő szabálymódosí­tások ellenére is ott a legnagyobb esélye, hogy újra világbajnok legyen.