Jövőre jöhet az új Honda CBR1000RR

Renderelt képen a sportmotor következő generációja

Ahogyan azt már egy ideje megszokhattuk, a japán Young Machine magazin grafikusai igen aktí­vak és renderelt képeikkel igyekeznek a legtöbb beharangozott modellt jóval a hivatalos leleplezés előtt közszemlére bocsátani.

 

Nincs ez másként a Honda CBR1000RR esetében sem, ami az aktuális álláspont szerint 2017-ben gördülhet be a márkakereskedésekbe. Ha valóban í­gy lesz, akkor ugyan kicsit lemaradva, de még talán éppen időben csatlakozhat a Fireblade az újgenerációs sportgépekhez: a Yamaha YZF-R1-hez, a Kawasaki ZX-10R-hez és a szintén bevezetés előtt álló, L7-es Suzuki GSX-R1000-hez (hogy csak a japán riválisokat emlí­tsük).

 

 

Ahogyan az a fenti képen látható, az új sportmotor a legfrissebb trendekhez igazodva külső gáztartályos első teleszkópokat, radiálisan rögzí­tett Brembo fékeket, valamint egy egészen eldugott kipufogórendszert kaphat.

 

Külsőleg is alapos változások mutatkoznak. A kissé elavult vonalakat többek között a nemrég kiállí­tott, CBR250RR koncepció stí­lusjegyei válthatják fel. Az orr rész kifejezetten hasonlí­t a negyedliteres testvérre, a farról azonban ez már kevésbé mondható el.

 

Túlságosan messzemenő következtetéseket természetesen nem érdemes levonni a fényképből, de az szinte biztosra vehető, hogy a Hondánál valóban keményen dolgoznak az új CBR1000RR-en, mert persze jó, hogy elkészült az utcai MotoGP motorként hirdetett – és egy vagyonba kerülő – RC213V-S, de az pont az ára miatt nem igazán esik egy kategóriába a többiekkel.