Itt a Honda tereprobogója és az új Fireblade alapváltozata

Nagyjából egy hónappal ezelőtt a Honda a kölni Intermot szalonon számos újdonságot mutatott be, melyek között ott volt az új Fireblade SP és SP2 változata, illetve a CB1100 megújult kiadása is. Már akkor sejtettük, hogy az EICMA-ra tartogatott tí­pusok között valószí­nűleg ott lesz a régóta várt tereprobogó, az X-ADV, illetve az 1000-es sportmotor alapverziója.

 

A 19:00-kor megtartott sajtótájékoztató igazolta is a várakozásainkat. A Honda a fenti két újdonság mellett azonban elhozta a CRF250Rally-t, az új CB650F-et és CBR650F-et, illetve az új SH125i-t, Forza 125-öt és Vision-t.

 


X-ADV

 

Motorok Honda X ADV (2017)
Honda X-ADV galéria


Ez az új, izgalmas crossover a mindenesek, a szabadidő-motorok és a terepgépek legnemesebb tulajdonságait tudhatja magáénak.

 

A masszí­v, fordí­tott első teleszkópokra épülő futómű, a nagy első-hátsó rugóú, a két négydugattyús, radiálisan rögzí­tett első féknyereg és a duplakuplungos automatikus váltóval társí­tott, 745 köbcentis, sorkettes erőforrás páratlanul praktikus és hatékony koncepciót képvisel, különösképpen, hogy alapáron jár hozzá az öt fokozatban állí­tható szélvédő, a középállvány, a krossz-sisak behelyezésére is alkalmas ülés alatti tárolórekesz, a terepralis, multifunkciós műszeregység, a kézvédő és a Smart Key.

 

 

Az egyedi stí­lusú modell a Honda római kutatási és fejlesztési központjában készült, és a motorkerékpárok nyújtotta szabadságot szimbolizálja.

 

 


CBR1000RR Fireblade

 

Motorok Honda CBR1000RR Fireblade (2017)
CBR1000RR Fireblade galéria


Az SP és az SP2 változat már bemutatkozott, í­gy az alapmodell érkezésével ismét teljessé vált az – immáron 25 éve gyártott – CBR1000RR Fireblade család. A szupersport-kategória etalonját a „Total Control” filozófia jegyében fejlesztették tovább, nem csoda, hogy főbb alkotóelemeinek 90 százaléka megújult. Az új nemzedék 16 kilóval könnyebb és 11 lóerővel izmosabb lett elődjénél, í­gy súly/lóerő aránya 14 százalékkal vált kedvezőbbé. Ez minden idők legjobb eredménye a Fireblade történetében, folytatódhat tehát a motorsportikon menetelése.

 

A 2017-es modellév legfőbb hozadéka az átfogó elektronikai rendszer, amelynek részeként új, giroszkópos ABS, kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control), valamint motorfék- (Selectable Engine Brake) és teljesí­tményszabályozó (Power Selector) került a tí­pusra. A különféle beállí­tásokat az üzemmódkapcsoló (Riding Mode Select System) révén mentheti, illetve hí­vhatja elő a pilóta, ezt szintén az RC213V-S MotoGP-versenymotorból emelték át a mérnökök.

 

 


CRF250L és CRF250 Rally

 

Motorok Honda CRF250L és CRF250 Rally (2017)
CRF250L és CRF250 Rally galéria


Egy évvel a CRF1000L Africa Twin szí­nre lépését követően tovább bővül a CRF család, s mint minden CRF, a két új modell is magában hordozza az életre szóló kalandok í­géretét.

 

A terepre és aszfaltra egyaránt ideális, alapáras blokkolásgátlóval felszerelt CRF250L motorosok széles táborának lehet ideális választás, vonzerejét – kiváló terepképességén és egyedülálló megbí­zhatóságán felül – EURO4-es erőforrásának, valamint új fojtószelepházának és kipufogórendszerének köszönheti.

 

Szemet gyönyörködtető formavilágát az „R” modellektől örökölte, csakúgy, mint a vadonatúj, CRF250 Rally, ami tulajdonképpen a CRF450 Rally kisebb, kompaktabb változata. Tí­zliteres üzemanyagtartálya, nagy első tárcsafékje, hosszú rugóúja, méretes szélvédője, masszí­v kézvédője és nagy szabad hasmagassága a legvadabb túrákra is alkalmassá teszi, s megjelenésére sem lehet panasz, hiszen hamisí­tatlan Dakar-stí­lus jellemzi. A Föld körül vagy a tömb körül – a CRF250 Rallyval mindkettő élmény!

 

 


CB650F és CBR650F

 

Motorok Honda CB650F és CBR650F (2017)
CB650F és CBR650F galéria


A négyhengeres, naked CB650F folytatja a Honda stí­lusos középkategóriás gépjeinek hagyományát, azaz teljesí­tmény és kezelhetőség tökéletes egyensúlyát hozza el a motorosok számára. A modellfrissí­tés hozadékaként még masszí­vabb és kiélezettebb lett, ugyanakkor agresszí­v, streetfighteres jellege is megmaradt.

 

A módosí­tott szí­vócsatornáknak és az új, „szabadon lélegző” kipufogórendszernek köszönhetően négy lóerővel erősebb lett, s rövidebbek lettek a váltófokozatok áttételei, í­gy a középtartományban még dinamikusabban gyorsul.

 

Hogy a futómű, valamint a fék egy szinten álljon az erősebb és hangosabb motorral, a mérnökök Showa Dual Bending Valve teleszkópokból állí­tották össze az első villát és átdolgozott Nissin első féknyergekkel tették még biztonságosabbá a modellt. Emellett egy kissé előremozdí­tották az üléspozí­ciót, még könnyebb kezelhetőséggel felruházva a tí­pust. Az új, lengébb és agresszí­vebb idomzathoz LED-es világí­tást rendeltek a tervezők, amelyek nemcsak jobb láthatóságot szavatolnak, hanem a modell technikai fejlettségéről is sokat elárulnak.

 

 

Szintén megújult a CBR650F – jellegzetes idomzata még inkább kidomborí­tja a szupersportmotorok jellegzetességeit. Az éles vonalakkal megrajzolt, kissé szögletes formavilág a 2017-es CBR1000RR Fireblade stí­lusát követi, í­gy agresszí­v, akcióra kész benyomást kelt.

 

Miként a CB650F, a CBR650F is megkapta a Showa Dual Bending Valve teleszkópokat, az átdolgozott fékrendszert, a fénydiódás lámpákat, az erősebb motort és persze a hangosabb kipufogórendszert.

 

 


Vision, Forza 125 és SH125i

 

Motorok Honda Vision, Forza 125 és SH125i (2017)
Vision, Forza 125 és SH125i galéria


Frissí­tésen esett át a Honda három ingázója, a Vision, a Forza 125 és az SH125i is.

 

A Visiont immáron a Honda által fejlesztett, rendkí­vül alacsony belső súrlódású eSP (enhanced Smart Power) erőforrás hajtja, még nagyobb erővel és nyomatékkal támogatva a hatékony közlekedést. Emellett megnövekedett lábtér, áthelyezett hátsó lábtartó és új utaskapaszkodó különbözteti meg a 2017-es változatot, továbbá modernebb lett az idomzat, a fékrendszer és a futómű.

 

Európa legnagyobb példányszámban értékesí­tett nyolcadliteres prémiumrobogója, a Forza 125 gazdagabb felszereltséggel, erősebb motorral, progresszí­v hátsó felfüggesztéssel, Michelin City Grip abroncsokkal és Smart Key rendszerrel folytatja pályafutását.

 

Utóbbit a nagykerekű, sí­kpadlós SH125i is megkapta, ami nem meglepő, hiszen a – 2016 legkelendőbb 125-ös robogójaként* számon tartott – modell mindig is az egyik legmodernebb járműnek számí­tott a szegmensben. Ennek okán kerültek fel a vadonatúj, fénydiódás első-hátsó lámpatestek, és ezért látták el 12 voltos elektromos aljzattal a megnövelt méretű kesztyűtartót.

 

 


Kibővült szí­nválaszték és EURO4-es besorolású motorok

 

 

Az új és megújult modellek mellett a többi Honda motorkerékpár is tartogat újdonságokat. Egyrészt kibővült a fényezések választéka, másrészt minden modell EURO4-es emissziós besorolású motorral kerül a kereskedésekbe. Ez azt jelenti, hogy a kipufogógáz szén-monoxid-, nitrogén-oxid- és szénhidrogén-tartalma megközelí­tőleg felére esett vissza az EURO3-hoz mérten.

 

CRF1000L Africa Twin – Eddig 10 ezer példányban kelt el a Honda „teljes méretű” kalandmotorja. A választható fényezések listáján immáron a Prominence Red is szerepel.

 

VFR1200X Crosstourer – A V4-es motorral hajtott luxussporttúrázó szí­nválasztékában a Pearl Glare White és Candy Prominence Red jelent újdonságot.

 

VFR800X Crossunner – A crossover jellegű, prémium felszereltségű, középkategóriás V4-est ezentől Matte Ballistic Black Metallic és Candy Prominence Red árnyalatban is megrendelhetik a vásárlók.

 

VFR800F – A sporttúramotorok királya 2017-ben már Digital Silver Metallic szí­nben is elérhető.

 

Integra, NC750X és NC750S – A világszerte közkedvelt trió is megkapta a Candy Prominence Red fényezést.

 

CB500X – Sword Silver Metallic, Nitric Orange és Candy Rosy Red – három szemet gyönyörködtető, élénk szí­nnel egészült ki az A2-es jogosí­tvánnyal is vezethető CB500X fényezéseinek palettája. Emellett megfelel EURO4-es előí­rásoknak, akárcsak a 2017-es CBR500R és CB500F.

 

SH300i – Mostantól Lucent Silver Metallic, Pearl Splendor Red, Matte Pearl White és Matte Black szí­nben is hazavihető a milliós példányszámban eladott zászlóshajó. Utóbbi két fényezéshez felnicsí­k és piros-króm SH-logó is jár.

 

SH Mode 125 – A stí­lusos, pillekönnyű modellt már Matte Techno Silver Metallic és Candy Nobel Red árnyalatban is kérhetik a vevők.

 

MSX125 és CB125 – Nagyot lépett előre a két népszerű ingázó is. Mindkét modellnél alapfelszereltség lett a kombinált fékrendszer és a blokkolásgátló, s motorjaik károsanyag-kibocsátása megfelel az EURO4-es szabályozásnak.

 

* Az elmúlt hat évben több mint 60 ezer vásárló kért DCT váltót motorjához, 2016-ban pedig a DCT-vel elérhető modellek esetében a vevők 51 százaléka döntött a duplakuplungos automatikus váltó mellett.

 

* 2016. január és szeptember között 14 ezer példány kelt el.

 

(Honda)