INTERMOT 2018: Élőben a Motorrevüvel!

A mai nap eseményei, friss képek Kölnből az Intermotról!

11 órától a Kawasaki tartott sajtótájékoztatót, ahol megmutatta 2019-es újdonságait. A Kawasaki család legújabb tagja: Z125 és a Ninja 125. Mindkét motorban ugyanaz a ví­zhűtéses, 14.8 lóerős, egyhengeres 125 köbcentis blokk dolgozik, mindez térhálós vázba épí­tve.

A kis gépek után valami egészen nagy és vad dolog következett. A Kawasaki csúcsgépe a H2 2019-re 228 lóerős lesz. Ezt a teljesí­tményt az ECU  programozásával és a szí­vórendszer átdolgozásával, valamint új dugattyúk és könnyebb hajtókarok alkalmazásával érik el. A nagyobb erő megfékezésére Brembo Stylema fékrendszerrel látják majd el a legerősebb sorozatgyártásra szánt utcai motort.


11:30-tól a BMW standján az új, 1254 köbcentis, ShiftCam nevű változó szelepvezérlés rendszerrel ellátott motorokat néztük meg. Az erőforrás 134 lóerőt tud 7750-es fordulaton és 143 Nm-t.

A BMW R 1250 RT külsőleg nem sokat változott, új kipörgésgátlót, és extraként rendelhető Dynamic ESA félaktí­v futóművet is kapott a 2019-es változat, amely automatikusan állí­tja a rugóvelőfeszí­tést, í­gy még nagyobb kényelmet í­gér túrázásaink során.


Fél egytől kezdődött a Suzuki sajtótájékoztatója, ahol a nagy sajtó kampány után végre leleplezték az új Katanát. A műszaki alapokat a Suzuki GSX-S1000 szolgáltatja. A blokk 148 lóerős teljesí­tménye nem kevés. A retró köntösbe csomagolt gép állí­tható KYB futóművet kap, amely 43 mm-es fordí­tott telós, hátra központi rugóstag került. A tank kapacitása 17 literről 12 literre csökkent. A fékhatásról négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak. Az új TFT műszerfal ugyanaz, mint a GSX-R1000R-en. Toshihiro Suzuki, elmondta, nagy reményeket fűz az újdonság jövőbeni népszerűsűgéhez.

A Piaggio standján megcsodáltuk az új Moto Guzzi V85TT, V2-es erőforrása 850 köbcentis, 80 lóerőt tud. Elől 19 és hátul 17 collos kerekeken gurul. A klasszik forma ne tévesszen meg senkit! íllí­tható kipörgésgátlóval, valamint TFT kijelzővel felvértezett ez a túrázó. Akik tényleg messzire mennének, örülni fognak, a tank 21 literes.

Lencsevégre kaptuk az Indian FTR1200 gépét, mely az első, nem-cruiser Indian a gyártó kí­nálatában. Az FTR1200-ból két változat is készül, az alapmodell mellett lesz egy S kivitel. A blokk 120 lóerőre és 115 Nm-re képes, amely lánc hajtással jut a hátsó kerékre. A váz acélcsőből készült, 18-as hátsó és 19-es első kerékkel tényleg flat trackes. Elektronikai segédletekből is kapott: kanyar-ABS és kipörgésgátló vigyáz ránk. A tökéletes fékhatásról dupla 320 mm-es Brembo tárcsék gondoskodnak. Az S változatnál állí­tható Sachs futómű és kikapcsolható ABS garantálja a maximális huligán élményt.

Érdekes járműből sem volt hiány: a Can-Am Rykerben háromhengeres 900 köbcentis Rotax blokk dolgozik, 77 lóerőt szabadí­t a hátsó kerékre CVT automata váltójával. Az “olcsó” változatért 9799 Eurót kér a gyártó.

Klasszikus megjelenésű gépekből is van pár darab. A Royal Enfield standján a Bullet 500 és Interceptor fogadta az érdeklődőket.

A Rieju portáján szintén egy klasszikus gépet láttunk, melyet Century 125 névre kereszteltek. A 125 köbcentis egyhengeres 14 lóerőt és 130 kilós tömeget í­gér. A másik érdekessége a gyártónak a Rieju Nook E scooter volt.

Szintén a klasszikus szegmensbe tartozó Horex a VR6 Classic nevű motorját hozta ki a kölni kiállí­tásra. A blokk egy 163 lóerős V6-os, ára 36 ezer euró.

Megnéztük az osztrák diví­ziót is ! A KTM 790 Adventuret és Husqvarna Svartpilen 701-et ugyan kihozták, de ezek még mindig csak prototí­pusok. Az érdeklődőknek Milánóig egészen biztosan várniuk kell..

Ki várja már a Honda Super Cub 125-öt? Mi már megcsodálhattuk ebben a két pazar szí­nben is. A Super Cub 125 erőforrása léghűtéses, kétszelepes, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, 125 köbcentis, SOHC-vezérlésű. A 9,7LE-s csúcsteljesí­tményt 7500-as, a 10,4 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot pedig 5000-es percenkénti főtengelyfordulatnál adja le a motor. A négyfokozatú váltóhoz a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsolót társí­tottak, í­gy nincs szükség kuplungkarra.

A cikk folyamatosan frissül!