Interjú az MV AGUSTA tulajdonosával, Timur Sardarovval

A kereskedők és a szakma elmarasztalása, új ötletek és egy hamarosan megjelenő kalandmotor: exkluzív interjú az MV főnökével, Timur Sardarovval.

Az MV Agusta évek óta többé-kevésbé krízishelyzetben van. A koronavírus-járvány hatásai így különösen súlyosan érintették a céget?

 Épp ellenkezőleg, bizonyos szempontból fel voltunk készülve hasonlókra – már tudjuk kezelni a krízishelyzeteket. Általánosságban kevesebb gondunk akadt, mint sokan másoknak, mivel mi eleve kis példányszámú motorokat gyártunk, és nincs túl nagy raktárunk – most például üresen állnak, mindent eladtunk. Számunkra a válság inkább lehetőséget ad a növekedésre, sőt, elég nagy növekedésre.

A 37 éves Sardarov másfél
éve az MV Agusta
vezetője és mára egyedüli
tulajdonosa is egyben.
Apja Rashid Sardarov
iparmágnás, aki az olajés
gázbizniszben szerezte
vagyonát, és Oroszország
500 leggazdagabb emberének
egyike

Mit jelent ez darabszámokban?

 Idén bő 5000 motorkerékpár készül el, jövőre 8000, öt év múlva pedig szeretnénk elérni a 20- 25 000-es számot.

Hasonló növekedési terveket az utóbbi években többet is hallottunk az MV Agustánál, de ezekből eddig semmi sem valósult meg. Miért lenne ez most másképp?

Mivel a cégnek a korábbiaktól eltérően megvannak az anyagi forrásai. És mivel a modellpalettánk már most is könnyedén elegendő lenne 25 000 darabra, és most is tovább bővítjük.

Milyen motorokkal?

 Egyrészt új, kezdőknek szánt motorkerékpárokkal, nagyon fiatal pilóták számára. Ehhez egy 300/400-as platformot fejlesztünk a kínai Loncin gyártóval közösen. Ezeket a motorokat Ázsiában gyártják. Itt Olaszországban egy új, 950 köbcentis háromhengeres fejlesztése folyik éppen. Ez 2022-ben jelenik majd meg, elsőként a Turismo Velocéban.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/09 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.