Interjú Varga íkossal

Varga íkos (Alma) már régi motorosnak számí­t az Erzberg Rodeon. A viadal után arról kérdeztük, milyen a versenyző szemszögéből ez a néhány nap.

Eltelt egy hét az Erzberg Rodeo óta. Sikerült kipihenned magad?

Muszáj volt, hétfő óta gőzerővel dolgozunk az üzletben, az élet nem áll meg két Erzberg Rodeo között… 🙂

Nem ez volt az első, amin részt vettél. Pontosan hányszor indultál már?

Nem is tudom, talán 4-5. Erzberg Rodeom volt ez már.

Varga íkos

Egy KTM 300EXC-vel vágtál neki a versenynek. Módosí­tottatok rajta valamit a felkészí­tésnél?

Nem sokat, egy tuning kipufogórendszer van rajta (amit most a verseny után le kell cserélnem, mert össze-vissza horpadt a sziklákon), a hűtőrendszeren módosí­tottunk, hogy ne forrjon fel olyan könnyen, de sajnos még í­gy is voltak „meleg” pillanatok. A motor futóműve lett a súlyomra hangolva, ja és a legfontosabb, kapaszkodókat tettünk a motorra, hogy a nézők és versenyző társak is tudjanak segí­teni a feljáróknál, ami nélkülözhetetlen az Erzbergen.

Külső szemmel ez egy embert és motort egyaránt megviselő verseny. Melyik szakaszok voltak számodra a legnehezebbek?

Voltak szakaszok, ahol úgy éreztem, nem bí­rom tovább. Segí­tség nélkül biztosan ott maradtam volna… A sziklafalakon sokszor csak a nézők segí­tségével jutottam fel. Érdekes, hogy normál esetben teljesí­thetőek ezek a falak is, de a verseny izgalma és persze a fáradtság annyit kivesz az emberből, hogy mondhatni tudása alatt teljesí­t.

Varga íkos

Hogy bí­rta a motor? Volt technikai gondod?

A motor jól bí­rta, nem panaszkodhatom, igaz, egyik feljáróban beleállt a lánckerékbe egy vascső, ami teljesen derékszögbe kihajtotta a hátsó lánckereket. Az ott álló nézők mind elkönyvelték, hogy nem tudom folytatni a versenyt, csak én nem adtam fel. Kődarabokkal ütöttem vissza a helyére a lánckereket, í­gy tudtam tovább haladni.

27. helyen végeztél, ezzel a legjobb eredményt érted el a magyar indulók között. Ehhez gratulálunk.

Köszönöm, volt ez már jobb is, idén nagyon szerettem volna célba érni és nagyon közel jártam hozzá! Ja, és itt szeretném megköszönni a rengeteg magyar szurkoló, barát, ismerős segí­tségét, buzdí­tását!!!

Varga íkos

A célig sajnos nem sikerült eljutnod. Hol akadtál el?

A 17. ellenőrző pont előtt állí­tottak le bennünket egy baleset miatt, de akkor már nem volt reális esélyem a célba érésre. Ha azt a pontot elérem, akkor valószí­nűleg most büszkén mondhatnám, hogy én vagyok az első magyar, aki célba ért az Erzberg Rodeon. Még gyorsabbnak, technikásabbnak kellene lennem, és a kondimon is kell még javí­tani.

Milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Továbbra is indulok a magyar enduro bajnokságban és az azt kiegészí­tő páros 5 órás versenyeken is.

Nem mondok újat azzal, hogy évről – évre nehezebb az endurosok élete. Idén, gokartosokkal, off-road terepjárósokkal közösen szervezünk az augusztus 20-i hétvégre Győr belvárosába a Duna rakpartra egy extrém motorsport fesztivált, amolyan hagyományteremtő jelleggel. Bemutatókkal, kiállí­tásokkal, versenyekkel és mindenféle jó programmal várjuk a nézőket, illetve versenyzőket. A városi extrém versenyen minden motokrossz és enduro versenyző kipróbálhatja magát egy épí­tett, akadályokkal tarkí­tott extrém pályán.