Indul a tartósteszt: Honda CRF 1100L Africa Twin

A neve mára legendává vált megbízhatósága és képességei miatt, így egyből mindenkinek az elnyűhetetlen kalandmotor jut eszébe, ha meghallja az Africa Twin szavakat.

A Honda 2015-ben élesztette újra a legendás kalandmotorját, ami rögtön nagy siker lett világszerte. Ezután 2020-ra újabb, igen komoly fordulat jött a típus életében. Megjelent a CRF1100L, a lökettérfogat 998-ról 1084 köbcentiméterre nőtt, mindezt az Euro5 környezetvédelmi normák teljesítése érdekében. Az új blokk nem sokkal erősebb, de nyomatékossága sokat javult az elődhöz képest. A 270 fokos, soros kéthengeres 102 lóerővel és 105 Nm nyomatékkal gazdálkodik, ami 6250-es fordulaton rendelkezésre áll. A 18,8 literes tankkal 236 kilót nyom.

Jelenleg az Africa Twin a Honda legfontosabb modellje Európában. Szerkesztőségünkben a Honda CRF1100L DCT-s változata állt munkába tartóstesztmotorként. Az alap, manuális váltós változatot 4 849 000 Ft-ért vihetjük haza, míg a dupla kuplungos, automata váltós 5 249 000 Ft-ba kerül. A tesztmotor 4164 km-rel az órájában érkezett hozzánk, a soron következő szerviz 12 ezer kilométernél lesz esedékes.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/09 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János