Indiában gyárthat a BMW

Az F700 GS és az F800 GS készülhet az ázsiai országban

A BMW Motorrad sem hagyhatja figyelmen kí­vül azt a tényt, hogy India a világ egyik legnagyobb motorkerékpár-piaca. Ugyan az ázsiai országban jórészt a robogókat és a 125 köbcentiméteresnél kisebb hengerűrtartalmú motorral szerelt kétkerekűket keresik a vásárlók, mégis van értelme a nagyobb modellek árusí­tásának is. A tekintélyesebb blokkal ellátott, prémium kategóriás tí­pusokat ugyanis egyre többen engedhetik meg magunknak. Nem véletlen, hogy mostanra az összes nagyobb európai és amerikai gyártó megvetette í­gy vagy úgy a lábát Indiában. A BMW helyi partnere a TVS Motors. A két cég nemrég kezdett bele az együttműködésbe, melynek eredményeként hamarosan piacra kerülhet egy közös fejlesztésű, 300 köbcentis modell, melyet nemcsak helyben, hanem várhatóan a többi fontosabb piacon, köztük Európában is meg lehet majd vásárolni.

 

 

Ezen a ponton azonban még nem áll meg a BMW. A bajor vállalattal kapcsolatban most olyan hí­rek láttak napvilágot, hogy a helyi (Csennai) üzemét kibőví­ti. A létesí­tményben eddig csak autók (BMW-k és Minik) készültek, azonban nemsokára itt láthatják majd meg a napvilágot az F700 GS és az F800 GS tí­pusok is. A lépés oka, hogy a komplett motorkerékpárok importját igen magas vámok sújtják Indiában. A helyi vezetés ugyanis í­gy próbálja meg megvédeni az ottani gyártókat. Amennyiben a BMW valóban átáll a lokális termelésre az ázsiai országban, akkor ezzel jelentősen csökkentheti a motorok vételárát. A szóban forgó két modell a túraendurók kategóriájába tartozik. Ez többek között azt jelenti, hogy kellő komfort és hatótávolság mellett megállják a helyüket a jobb és a rosszabb úviszonyok között is. Ez pedig különösen népszerűvé teheti őket Indiában.