Ilyen a Husqvarna, ha osztrák

Idén került a márka a KTM-hez, be is mutatták a 2014-es offroad modelleket.

110 éves múlt, svéd gyökerek – ezekre büszkék a Husqvarnánál, ami sokáig olasz majd német fennhatóság alatt működött. Idén a KTM vásárolta meg, és már készen is vannak az új, 2014-es modellek.

 

 

A Husqvarna visszatér a svéd gyökerekhez – legalábbis ami a 2014-es krossz és enduró modellek bemutatóját illeti. Az svéd MXGP szí­nhelyén, Uddevallaban tartott premieren debütált új modellek esetében nem is az volt a kérdés, hogy mi lesz az újí­tás, hanem, hogy mi marad meg az először olasz, aztán német, végül osztrák kézbe kerülő márkából.

Az év egyik nagy visszhangot kiváltó eseménye ugyanis a Husqvarna tulajdonoscseréje volt, a BMW ugyanis megunta a folyamatos ráfizetést, az indiai együttműködéssel megerősödött KTM viszont ezzel tovább tudta javí­tani piaci helyzetét a terepmotorok között.

Bár eleinte félő volt, hogy az osztrákok egyszerűen beolvasztják a saját kí­nálatukba a Husqvarnát, alaptalanok voltak a feltevések: jövőre hat új krosszmotorral és hét enduróval rukkolnak elő.

 

 

Ezek a friss modellek műszakilag a KTM SX és EXC motorokkal azonosak – ami nem baj, a narancs terepmotorok évek óta a műfaj csúcsai. A 2014-es Husqvarnák ezért szuperkönnyű króm-molibdén ötvözetű acélvázat és minden paraméterében állí­tható WP futóműelemeket kapnak.

Mi újság a motokrosszban?

 

 


Az ugratókkal tarkí­tott zárt pályás terepmotorozás utánpótlás kategóriájának szóló 85 köbcentis modell mellett 125-ös és 250-es kétüteműeket, valamint 250-es, 350-es és 450-es négyütemű krosszmotorokat mutattak be.

És a fák között?

 

 

 

Korábban a KTM uralta az MX bajnokságokat, í­gy az akkoriban még BMW uralom alatt lévő Husqvarnának csak enduróban termett babér. Ezeket a hagyományokat viszi tovább a kétütemű TE125, TE250 és TE300, illetve a négyütemű FE250, FE350, FE450 és FE501.