Idén jön az új Africa Twin

Valódi terepképességet, 100 lóerőt és kétszáz kilós teletankolt tömeget í­gér a Honda. És soros kéthengeres motort.

Először 1988-ban hí­vtak í­gy motort, majd 1989-ben elindult a legendás kéthengeres sorozatgyártása. A tí­pus megszűnése után a Honda kí­nálatában született egy űr, amit azóta sem sikerült betölteni: a Honda XL700V Transalp és a Varadero egyaránt nem nyerte el az Africa Twin rajongók őszinte lelkesedését. Most úgy tűnik, a Hondánál leporolják a legendás nevet, és egy rali-ihletésű kalandormotort mutatnak be. Még idén.

 

Az eredeti Africa Twin

 

 

Bár már 2014-ben leleplezik az új tí­pust, eddig nagyon keveset lehet róla tudni. Az információkkal mindenki óvatos, hiszen szinte minden évben felbukkan egy-egy újabb pletyka, sőt, minden új Honda túraendurót megpróbál a sajtó új Africa Twinként beharangozni. Most viszont úgy tűnik, a koncepció méltó a névhez.

Talán mindennél többet mond el, hogy az új Africa Twin-t már nem XRV-nek nevezik, hanem CRF1000-ként hivatkoznak rá a kiszivárgott pletykák. Ez pedig komoly offroad képességeket sejtet – ahogyan a kétszáz kilós, teletankolt tömeg is. A hí­rek szerint húsz literes tank biztosí­tja majd a kellő hatótávot, és körülbelül 100 lóerő áll majd a vezető rendelkezésére. A terepképesség jegyében 21 collos első, és 17 collos hátsó kerékkel szerelik – ilyen méretekben pedig bőséges a kí­nálat bütykös gumikból.

 

A Honda CRF450 Rally – formai elemeket örökölhet tőle a CRF1000

 

 

A tradí­ciókat ápolják, és sok régi rajongó már most biztosan felvont szemöldökkel figyel. Számukra talán szentségtörés lehet a következő hí­r: a CRF1000 nem V2-es blokkot kap. A hí­rek szerint soros kéthengeres erőforrással látják el, ami az NC sorozathoz hasonlóan 270 fokos csapszeg elékeléssel készül.

A CRF1000-nek várhatóan nem lesz igazi kihí­vója az új motorok között: a nagy túraendurók 1200 köbcenti körül kezdődnek, mí­g a középkategória 800-asra hí­zott. A kettő közé ékelődött V-Strom 1000 bár könnyű és erős, nem kimondottan terepre felkészí­tett motor – a KTM 990 Adventure-t pedig nyugdí­jba küldte az aszfaltra edzett 1190 Adventure…