Husqvarna 2015-ös krossz és endurómodellek

2014. szeptember 11. Sverepec, Szlovákia: a Husqvarna motorok 2015-ös modellbemutatója. Vendéglátónk a Husqvarna marketingcsapata, mely teljesen külön életet él KTM-es kollégáiktól. Az értékesí­tési csatornák is más szálon futnak, aki Husqvarnát szeretne, az ne a megszokott KTM-kereskedőjénél keresse!

Endurók

Felhí­vták a figyelmünket arra, hogy az endurókkal ne használjuk a krosszpályát, mert a futóművek nem arra vannak hangolva. Ez be is igazolódott, extra lágynak éreztem az összes endurós futóművet. A szelepezés karakterisztikája tetszett, de a rugók nagyon puhának bizonyultak az én egyáltalán nem tipikus 95 kilóm alatt. íltalában 75 kg-ra méretezik a beállí­tásokat.

 

Motorok Husqvarna 2015-ös krossz és endurómodellek

 

 

A gyökereken szépen mentek fel és le a motorok, de már az 1 méteres lelépőn felütött az eleje, hátulja. A legjobb vezetési élményt a 250-es adta, a motor könnyedsége, ereje, futóműve teljes összhangban van. A 350-es kicsit csalódást okozott, mert a motorerő csak magas fordulaton, hirtelen jött meg, hiányzott az egyenletesség. A futómű is relatí­ve puha volt. A 450-es kicsit keményebb futóműve és teljesen megfelelő ereje már újra pozití­v élményt adott.

 

Motorok Husqvarna 2015-ös krossz és endurómodellek

 

 

A négyüteműek után jött a 250 és az általam nagyon várt 300-as kétütemű. A 250-es nagyon tetszett, ugyanúgy egyben volt, mint a négyütemű társa. A 300-as viszont csalódás volt számomra, valószí­nűleg a rossz karburátorbeállí­tás miatt. Visszavett gáznál a motor folyamatosan lefulladt, és nem nyomatékra volt hangolva. Nagyon hasznosnak tartom, hogy az enduró-kétüteműeket 11 literes tankkal szerelik, mert sok extrém versenyen gond a kétüteműek fogyasztása.

 

Motorok Husqvarna 2015-ös krossz és endurómodellek

 

 

Összefoglalva, az egyértelműen endurósra hangolt futóművek erdőben megfelelőek, de pályamotorozásra valóban nem ajánlottak. Ha választanom kellett volna a motorok közül, akkor a 250-es négyüteműre voksoltam volna, annak ellenére, hogy nem az én termetemre találták ki.

Enduró újdonságok:

• Új fejidom
• Itt is megtalálhatjuk a nyitott első telóvédőt
• Új segédváz
• Új komputer
• Megerősí­tett kézvédők
• Tartósabb üléshuzat
• Új dizájn
• FE 250-ben hosszabb 6. sebesség
• Új, könnyebb kuplungkosár
• TE 250 és 350-nél hatékonyabb önindí­tó
• TE 125-nél új karburátorbeállí­tás a folyamatosabb teljesí­tményleadás
érdekében
• TE 250-nél új kipufogószelep és karburátor-beállí­tás a folyamatosabb
teljesí­tményleadás érdekében
• TE 250 és 300-nál könnyebb, nagyobb teljesí­tményű akkumulátor
Tí­pusválaszték, két ütem: TE 125, TE 250, TE 300
Tí­pusválaszték, négy ütem: FE 250, FE 350, FE 450, FE 501

 

 

 

###

 

Krosszmotorok

Ezután következtek a négyütemű krosszok: 250, 350. Már az első pillanatban éreztem, hogy a futóművek pályára készültek. Végre nagyon tetszettek a beállí­tások. Elmentem az endurókörre is, és tökéletesen működtek ott is. Mind a két motor sokkal dinamikusabb, mint az endurós társaik, itt már nem volt gond a 350-es erejével.

 

Motorok Husqvarna 2015-ös krossz és endurómodellek

 

 

A 125-ös kétüteművel kicsit ismeretlen területre tévedtem, de kellemes meglepetés volt a 92 kg-os motorral hasí­tani. Sárban, lefelében páratlan élmény. Megfelelő fordulaton az ereje is teljesen rendben van, a gyökeres feljárókat is megoldottam vele, de hát nem egy nyomatékgyár (persze nem is ezt várjuk el tőle). A kopott Dunlop gumik meglepően jól fogtak a pályán és az erdőben is. Az összes krosszmotorban szériafelszerelés az esőkapcsoló, mely nagyon hasznos tud lenni. Végül is a krosszmotorok közül a 350-es négyütemű tetszett a legjobban.

 

Motorok Husqvarna 2015-ös krossz és endurómodellek

 

 

Összegzésként: nálam két motor maradt a pikszisben, a 250-es, négyütemű enduró és a 350-es, négyütemű krosszgép. Annak ellenére, hogy endurósnak tartom magam, a végső győztes a 350-es krosszmotor lett. A Husqvarna az offroadterületen teljes palettát kí­nál, mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb álló modellt. A motorok minőségileg kifogástalanok, a letisztult dizájn nagyon tetszetős. Kiegészí­tők vásárlása nem szükséges, a motorok ready to race-ek. Sok sikert Husky!

Motokrossz újdonságok:

• Új 4CS teleszkópok megnövelt csillapí­tással
• 22 mm-es első tengely a súlycsökkentés érdekében
• Új himba, szintén a súlycsökkentés érdekében
• 4 mm-rel hosszabb központi rugóstag új szettinggel
• Új segédváz
• Visszatértek a nyitott első telóvédőhöz
• Erősebb kézvédők
• Tartósabb üléshuzat
• Dunlop MX 52 gumik
• Új dizájn
• Könnyí­tett kuplungkosár
Összességében 338 g-ot sikerült a mérnököknek a motor súlyából faragniuk.
A 85 cm3-es modellt két kerékmérettel lehet rendelni: 17”/14” vagy 19”/16
Tí­pusválaszték, két ütem: TC 85, TC 125, TC 250
Négy ütem: FC 250, FC 350, FC 450