Az új VFR800F kipörgésgátlóval, ABS-szel, fűthető markolattal, állítható ülésmagassággal és automatikus kikapcsolású index-szel érkezik. A V4-est áthangolták, hogy erősebb legyen az alacsony- és középtartományban, kapott új teleszkópos villákat, Pro-arm lengőkart, új felniket és új, könnyedebb burkolatot.
A 782 köbcentis V4-VTEC motoron a Honda mérnökei elsősorban a szelepvezérlésen és a szelepösszenyitáson változtattak, hogy alacsonyabb fordulaton emelkedjen a nyomaték és a lóerő, így a motor 10250-es fordulaton 104,5 lóerőt, 8500-on pedig 75 Nm-t produkál. A furat 72mm, a löket 48mm, a kompresszió pedig 11,8:1. A VTEC szelepvezérlés alacsony fordulaton kettő, magasan négy szelepet működtet hengerenként. A Honda saját kipörgésgátlója, a Traction Control System szériatartozék és a bal markolatról vezérelhető.
A VFR-t új, egyoldalú alumínium Pro-arm lengőkar és egy 43mm-es Honda Multi Action System (HMAS) teleszkópos villa tartja. A rugó erőssége és a motor magassága állítható, a HMAS gáztöltetű hátsó rugója Pro-Link felfüggesztésen keresztül működik.
Az áttervezett villák négydugattyús, radiális féket kaptak, az új, üreges alumínium felniket dupla 310mm-es tárcsák díszítik elöl és 256mm-es hátul. Az első gumi 120/70-es, a hátsó 180/55, mindkettő 17 colos. A két csatornás ABS szériafelszerelés.
Megváltozott a fényszóró formája, és a Hondánál először LED világítást kapott. A helyzetjelzők a tükörbe integráltak, akár a VFR1200F-nél. A széles, szögletes hátsó rész rengeteg helyet kínál az utasnak, és itt található az irányjelzővel kombinált LED-es hátsó lámpa is. Az ülésmagassság és a markolat állítható.
Az új műszeregység digitális sebesség-és fordulatszámmérőt rejt, kijelzi a sebességfokozatot, a hőmérsékletet, fogyasztási adatokat és az időt. Az ötfázisú markolatfűtésnek külön kijelzője van.
A Honda váltóasszisztenst is kínál a motorhoz, melyet könnyű felszerelni, és villámgyors, kuplung nélküli váltásokat tesz lehetővé, ami szintén újdonság a Hondától.