Honda SW-T400 – Fehéren, feketén

Dicsőséges újjászületés: a Silver Wing 400 nincs tovább közöttünk, de hamvaiból megszületett az utód, az SW-T400, hogy a Honda robogókí­nálatában elfoglalja a második helyet.

A 400-as robogók osztálya igen speciális. Egyrészről meg kell felelniük a vásárlók két szegmensének, akik igen távol állnak egymástól. Az egyik a fiatal srácok – nálunk ez kevésbé jellemző, mint tőlünk nyugatabbra –, a másik a befutott üzletemberek, akik az autózás kényelmét cserélik le a robogózás praktikumára. A Silver Wing 400-eladásokra is furcsa statisztika volt jellemző, a robbanásszerű indulás után elmaradt a növekedés, mint ahogy az normális lett volna, ezért is vált égetően fontossá a radikális modellfrissí­tés.

Motorok Honda SW-T400

Olyannyira, hogy a Silver Wing 400 SW-T400-zá vált, ahol a két első betű egyértelműen a modell alapí­tójára utal, mí­g a T annyit tesz, hogy Twin, ezzel is domborí­tva a tényt, hogy két hengerével kimagaslik az ellenfelek egyhengeres robogóinak masszájából. A külsőt teljesen átformálták. A dubai hangulatot sugárzó hófehér testet rafinált fekete betétek szabdalják, mint lágy tavaszi szélben lobogó, finom muszlinkendő, fodrozódnak az í­vek és az élek. Az arc a cicaszemekkel igen kifejező, kár, hogy menet közben nem mindkét fényszóró világí­t.

A robogótest karcsúra húzott dereka temérdek helyet ad a vezetőnek, az alacsonyabbak is kényelmesen elérik a kezelőszerveket anélkül, hogy az ülés peremén kellene kuporogniuk. De a magas pilóta hosszú lábának is bőven elég volt a lábtér, térdébe nem ütközött a kormány. A kényelmes kanapénak mutatkozó nyereg két részre osztott, a párnázat a lumbális területet is megtámasztja, miközben azt sugallja, hogy akár megállás nélkül képesek vagyunk az SW-T400 nyergében egy tankolásnyi utat megtenni. Ez pedig nem kevés, az üzemanyagtank kategóriájában az egyik legnagyobb űrtartalmú: 16 literes.

Kipróbáltuk, az ülés alatti gyerekkád méretű tárolórekeszben két zárt sisak elfér. Ha ennyi hely nem lenne elég, akkor ott van még a vezető előtt két mély fiók – köztük az egyik zárható –, elnyelik a motoros zsebét nyomó pénztárcát, kaputávirányí­tót, fényképezőgépet vagy bármit, amit gyorsan és gyakran elő szeretnénk kapni. Kevésbé fényűző, hogy minden zárható rekeszhez külön zárszerkezet is tartozik (egykulcsos), í­gy az ülés vagy a kesztyűtartó nyitásához ki kell venni a gyújtáskapcsolóból a kulcsot. Nem nagy feladat, de erre már láttunk szebb megoldást a konkurenciánál.

A szalonból kiállásnál még embert izzasztó nagy tömeg élménye azonnal szertefoszlik, amint túllépi a robogó a 20 km/h-s sebességet. Ez pedig nem tart sokáig, annak ellenére, hogy mekkora óriás – feltankolva közel negyed tonna –, igen hamar ugrik a 100 km/h-s tempóra, és meg sem áll 160-ig, ahol az óra szerinti végsebességet mértük. Mindezt az erőlködés, a teljesí­tménylyukak vagy az instabilitás bármiféle jele nélkül. A szélvédelem több mint elég, tempós haladáskor a légörvények inkább hátulról tolják a pilótát. Egyedül az zavart, hogy laza tartásban a szélvédő pereme pont a szemsí­kom előtt futott, amitől vagy kicsit felegyenesedve, vagy kicsit összegörnyedve kellett ülnöm, de a nálam magasabb pilótákat ez a probléma nem érinti.

Motorok Honda SW-T400

Összegzés: Az SW-T400 épp arra a legjobb, amire tervezték. Tökéletes autópótló, a praktikum, a kényelem és a teljesí­tmény optimális kombinációja. Leginkább az országú az ő világa, í­gy az agglomerációból napi bejárásra mindenképpen ajánlanám, főleg ha néhány km autópálya-szakaszt is közbe kell iktatni.

Előnyök:

  • Elragadó dizájn
  • Jó menetstabilitás
  • Biztos fékek

Hátrányok:

  • Nehézkes, lassú manőverezés
  • Három külön zárszerkezet
  • Szemmagasságban lévő szélvédő él