Honda NSC110 Vision – Ez mindenkinek bejön

A tesztú első megállójában összefutottam néhány motoros futárral. Már hallottak a Visionről. Azonnal megindult a tapasztalatcsere. Egyiküknek Leadje volt. Elvitte egy körre az újdonságot, én meg fordultam egyet az övével.

Az ősszel bemutatott Honda újdonság kétségkí­vül a nagy sikerű Lead
helyébe lépett a piacon. A futár legelőször azt kommentálta, hogy a
Vision mennyivel kisebb, mint a Lead.

Kisebb minden mérete. Rövidebb, kisebb a lábtere, alacsonyabban van a kormánya, keskenyebb az ülése és tí­z kilogrammal könnyebb nála. Egy valamije nagyobb: a kereke. A Lead 12 colos, a Vision 14 colos kerekeken gördül, és mindenféle próba és teszt nélkül is egyértelmű, hogy egy motoros életében előforduló esetek többségében ez a jobb verzió. Jobb az iránytartása, nem nyeklik-nyaklik jobbra-balra és jobban kigördüli az úegyenetlenségeket.

Ez mindenkinek bejön


Azt is mondta újdonsült ismerősöm, hogy jobban megy a Lead, mint a Vision. Ebben viszont nem volt igaza. A Vision még a nagyobb robogókhoz képest is meglepő közvetlenséggel indul meg, egészen hatvanig lineárisan, határozottan gyorsul, sehol semmi nyúlós, gumis érzés. Hatvantól már mérséklődik ez a dinamizmus, a 90 km/h-s sebességhez már kell egy kis lendület, a 100-hoz pedig egy kis terepsegí­tség – magyarul lejtő – is.

Névleges teljesí­tmény 8,3 LE (6,2 kW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték 8,7 Nm 8000/min-nál


A Lead vegyes használat során, jó időben 2,5 liter körül fogyasztott alkalmi tesztelőtársam bevallása szerint. A Vision koppgázon – a hivatalos információ szerint – 2,1 litert. Normál használatban állí­tólag 1,6 literes a Vision fogyasztása száz kilométeren. Ezt akár sértésnek is vehetik az olajtársaságok. 140 kilométeres tesztutunk után 1,95 l/100 km fogyasztást számoltunk vegyes használatban.

A Vision modern, lendületes vonalvezetésű robogó, formavilágában

visszaköszönnek a hondás elemek. Az utaskapaszkodó tüskéibe gumipók

akasztható


Az anyagminőség és a megmunkálás méltó a legnagyobb motorgyártóhoz – tökéletes. Pontos illesztések, sehol semmi sorja, pontatlanság, vagy recsegő-nyiszogó idomok. A kipufogóhang kulturált, ennél talán még egy villanyrobogó sem sokkal halkabb. Ezt egy futár általában negatí­vumként értékeli, a szomszéd pozití­vumnak.

Semmi extra szolgáltatás, de ami van, az szép, í­zléses. Dicséretet érdemel a jó

anyagválasztás, megmunkálás, összeszerelés


Persze egy 30 000 km-t futott futármotor nem lehet összehasonlí­tási alap, de a Vision fékei kifejezetten jók. Igaz, nincs ABS, de duál rendszerű, a kétdugattyús első tárcsa és a kisméretű hátsó dobfék együttesen végzik a munkát. A nyomáspontjuk jól érezhető, jól adagolhatóak, hatásfokukat nem érheti kritika. A futómű kellemesen feszes, vagyis nem leng, nem üt föl, de nem is pattan el minden bukkanón.

Menetkész tömeg 102 kg

ír: 553 000 Ft (Honda Hungary Kft.)


Lámpánál a dinamikus indulásnak köszönhetően ésszerű körülmények között bármivel felveszi a versenyt, a Vision mögött biztosan nem fog buszvezető, de taxisofőr sem káromkodni. Sőt, olyan gyorsasági versenypályán is megállja a helyét, mint az írpád hí­d négy sávja, ahol – KRESZ ide, KRESZ oda – az átlagsebesség közelebb van a nyolcvanhoz, mint az ötvenhez.

És ezzel el is érkeztünk a lényeghez.