Teljesen új modellt vártunk, de csak egy izmosított CBR1000RR-t kaptunk. Ez azonban nem feltétlen baj.
A CBR1000RR, bár egy remek utcai motor, kicsit kezd öregnek tűnni a kategóriájában, ezért mindenki abban reménykedett, hogy a 2013-as EICMA-ra a Honda bemutatja végre a régóta áhított V4-es superbike-ját. Úgy tűnik, erre még várnunk kell.
Kattintson a képre a galériához! |
Ehelyett ugyanis a Honda a 2014-es CBR1000RR SP-t húzta elő a kalapból, ami végeredményben egy prémium felszereltségű, enyhén izmosított Fireblade.
Ez a megközelítés eléggé elterjedt az európai márkáknál (nézzük csak meg, mit alkotott a Ducati a Monster 1200 és 1200 S-sel), de egy olyan nagy gyártótól, mint a Honda, meglehetősen forradalmi hozzáállás a modellpalettához. De maradjunk a témánál.
Ami a jó hír, hogy a Honda egy egész csinos extralistát adott a Fireblade-hez, ami a gyűjtők és alkalmi versenyzők pulzusát egyaránt megemeli. A CBR1000RR SP 43mm-es inverz, Öhlins NIX30-as villát, tompított Unit Pro-Link Öhlins gátlókat, négydugattyús, 320 millis Brembo első fékeket, Pirelli Diablo Supercorsa SC gumikat, könnyűsúlyú segédvázat, új hengerfejet, szívócsonkot és kipufogót, valamint speciális dugattyúkat és hajtókarokat kapott. Megváltozott az üléspozíció is az új markolatok és lábtartók révén, jár hozzá buborék szélvédő, üléshuzat, és háromszínű fényezés is.
Hiába volt azonban a sok beszéd a súlycsökkentésről, A CBR1000RR SP teli tankkal jó kétszáz kilós, ami jó fél kilóval nehezebb, mint az alap CBR100RR. Az áthangolt motorral az SP 178 lóerőt és 114 Nm-t tud felmutatni, ami a Honda szerint erősebb a középtartományban.
Bár ez csekély növekedés az alapmodell 175 lóerejéhez képest, a vásárlóközönség valószínűleg a terebélyes extralistával együtt értékeli majd a gépet, mégis, jól esett volna valami földbedöngölőbb meglepetés a Hondától. Az árat még nem tudjuk, de az első példányok jövő februárban érkeznek a kereskedésekbe.