Honda Újdonságok – EICMA

Élőben jelentkezik a Motorrevü Milánóból, ahol a Honda leleplezte 2020-as újdonságait.

Hétfőn este kezdődött a Honda 2020-as modelljeinek leleplezése az EICMA-n. Természetesen az új Fireblade-ek játsszák a főszerepet, de mellettük felsorakoznak a vadonatúj csupasz- és kalandmotorok, valamint a megbí­zható, takarékos robogók is.

CBR1000RR-R Fireblade és CBR1000RR-R Fireblade SP

Egyenesen az RC213V MotoGP-motorból és annak rendszámos változatából, az RC213V-S-ből merí­tettek ihletet a mérnökök, és lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként napvilágot látott a Honda történetének legerősebb soros, négyhengeres motorja. Furata és lökete megegyezik az RC213V-S-ével, í­gy nem meglepő, hogy a 2020-as CBR1000RR-R Fireblade 14 500-as percenkénti fordulatszámnál elérhető, 160 kW-os (217,6 LE-s) csúcsteljesí­tménnyel büszkélkedhet, legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm 12 500-nál, mí­g menetkész tömege csupán 201 kg.

Természetesen a CBR1000RR-R-ből is készül még könnyebb és gazdagabb felszereltségű SP kivitel. Műszaki csemegék egész sora jellemzi az újdonságot, élen a második generációs, félaktí­v, elektronikus vezérlésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Öhlins NPX villával, TTX36 Smart-EC központi rugóstaggal, Brembo Stylema négydugattyús, radiálisan rögzí­tett első féknyergekkel és ugyanolyan Brembo hátsó féknyereggel, mint amilyet az RC213V-S-en használnak.

Mindkét modell megkapta a többszörös MotoGP-bajnok RC213V alapján fejlesztett, elképesztő aerodinamikai hatékonyságú idomzatot és az eddigi legfejlettebb, hattengelyes BOSCH helyzetérzékelőt (IMU). Utóbbi vitathatatlan erénye, hogy a korábbi öttengelyes változatnál pontosabb adatokkal szolgál a kereszt- és hosszirányú dőlésszögről, még precí­zebben szabályozható tehát a motor viselkedése, ami példátlan kezelhetőséggel ruházza fel a Fireblade-et.

A titánból készült, pillekönnyű Akrapovič kipufogórendszer is azt szolgálja, hogy – a többi Hondához hasonlóan – a CRB1000RR-R Fireblade és a CBR1000RR-R Fireblade SP is megfeleljen a Honda tömegközéppontosí­tási filozófiájának. A kimagasló műszaki tartalmat megkoronázza a kétféle látványos fényezés, nevezetesen a HRC-szí­nekben pompázó Grand Prix Red és a szolidan elegáns Matt Pearl Black.

SH125i

Példátlan siker övezi az 1984-ben bemutatkozott Honda SH családot – 35 év alatt több mint egymillió darabot vásároltak belőle világszerte. Hogy megőrizze piacvezető szerepét, 2020-ra kí­vül-belül teljesen megújul a famí­lia legkisebb tagja, a Honda SH125i. Erősebb, egyszersmind takarékosabb motorral, átdolgozott vázzal, karcsúbb idomzattal, valamint másfélszeresére nőtt csomagtérrel folytatja pályafutását a Honda nyolcadliteres robogója.

Vadonatúj, négyszelepes eSP+ (ti. enhanced Smart Power, nyersfordí­tásban: fokozott okosteljesí­tmény) egyhengerese erősebbé vált és természetesen megfelel az Euro 5 környezetvédelmi norma előí­rásainak. Az újdonság tehát dinamikusabb gyorsulást és nagyobb végsebességet szavatol, ugyanakkor gazdaságosabb a korábbi, kétszelepes motorkonstrukciónál. További fontos újí­tás, hogy az Alapjárat-leállí­tó Rendszer (start&stop) mellett a Honda íllí­tható Nyomatékszabályozó (HSTC) is szériafelszereltségként jár az SH-hoz.

Továbbfejlesztett vázának köszönhetően sokkal kezesebbé vált az SH125i és több mint 50%-kal nőtt a csomagtér – immáron akár 28 liternyi holmit vihet magával a vezető és utasa. Kényelmet fokozó megoldások egész sora látható az újdonságon, úgymint a beépí­tett USB-aljzat, a hátsó doboz nyitására is alkalmas okoskulcs (Honda Smart Key), valamint a módosí­tott hátsó futómű-geometria, melynek köszönhetően jelentősen javult a menetkomfort és még praktikusabbá vált a motor.

2020-ban ismét elérhető lesz az SH150i, ami szintén megkapta a 125-ös névrokon fejlesztéseit.

CRF1100L Africa Twin és CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Az EICMA-n láthatja először a nagyközönség az új CRF1100L Africa Twint és a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports-ot.

Immáron könnyebb, karcsúbb váz öleli körbe mindkét Africa Twin új, soros, kéthengeres, 1084 köbcentis erőforrását, mely nagyobb teljesí­tményű és forgatónyomatékú elődeinél. A fejlesztés során kényelmesebbé, kezesebbé váltak az Africa Twin modellek, és természetesen megfelelnek az Euro 5 környezetvédelmi norma előí­rásainak. A szakemberek kiemelték, hogy valódi mérföldkőnek számí­t az új Africa Twinek megjelenése a Honda történetében, ugyanis most először épí­tettek 6,5 colos, szí­nes, érintőképernyős kijelzőt motorjaikba.

Szintén fontos újí­tás, hogy hattengelyes helyzetérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU) segí­ti a 2020-ra továbbfejlesztett, hétfokozatú kipörgésgátló (HSTC), a – háromállású, off-road üzemmódot is felkí­náló – kanyar-ABS, az első (Wheelie Control) és a hátsó kerék elemelkedését meggátoló rendszer (Rear Lift Control), valamint a DCT vezérlését.

A kétféle fényezéssel (Grand Prix Red és Matte Ballistic Black) kapható alapmodell egy valódi terepmotor, erre utal ralistí­lusú idomzata, karcsú, mégis 18,8 benzint elnyelő üzemanyagtartálya és rendkí­vül alacsony légterelője is.

Ezzel szemben a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports a végtelen, kontinenseket átszelő túrákra született. Gazdag felszereltség, ötféle helyzetben rögzí­thető, nagyméretű légterelő és háromfokozatú kanyarvilágí­tás jellemzi a modellt, emellett tömlő nélküli abroncsa és kiemelkedő, 24,8 literes üzemanyagtartálya is a gondtalan világjárást szolgálja. A 2020-as Africa Twin Adventure Sports-hoz elérhető az elektronikusan szabályozható Showa EERA (Electronic Equipped Rider Adjustment) felfüggesztés is, mely az úviszonyoktól függetlenül kényelmes és élvezetes motorozást garantál. Kétféle szí­nösszeállí­tás – Pearl Glare White Tricolour és Darkness Black Metallic – választható a modellhez.

CMX500 Rebel

A Honda A2-es jogosí­tvánnyal is vezethető, 471 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrással hajtott cirkálója sok-sok újí­tással folytatja pályafutását 2020-ban. Továbbfejlesztett futóművel, átdolgozott LED-lámpákkal és irányjelzőkkel, váltófokozat-visszajelzővel, nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval, valamint kényelmesebb nyereggel lép szí­nre, és az sem mellékes, hogy az átdolgozott kipufogónak köszönhetően teljesí­ti az Euro 5-ös előí­rásokat. Ráadásul egy vadonatúj változatot is láthat a közönség az EICMA-n, nevezetesen a CMX500 Rebel S-t, mely Matte Axis Grey Metallic fényezéssel, valamint hasznos gyári extrákkal, például fejidommal, gyémántalakú öltésekkel varrt üléssel, illetve fekete teleszkópborí­tással és gumiharmonikákkal lép szí­nre.

CB1000R

A Honda Neo Sports Café családjának zászlóvivőjében ügyesen ötvözték a klasszikus megjelenést a modern motorok vezetési élményével és a kimagasló teljesí­tménnyel. A számos motorépí­tőt megihlető, 2018-as CB1000R továbbfejlesztett változata még csábí­tóbb külsővel és prémium minőségű alkatrészekkel folytatja hódí­tó úját 2020-ban – lenyűgöző motor lett, mely garantáltan magára vonja a figyelmet.

Megszokott, ezüstös dí­szí­tőelemei (pl. a villahí­d, a kormánytengely) immáron feketében pompáznak, és Metallic Matt Ballistic Black fényezést kapott az első lámpa kerete is. A szí­nváltozás hozadékként a hátsó rugón és az első féktárcsákon ezüst csí­k jelent meg, ami az üzemanyagtartályra is felszalad, egységbe kovácsolva a különleges CB1000R minden részegységét.

A keddi nap összefoglalója itt olvasható. Nézd meg facebook videó és kép galériánkat is az eseménnyel kapcsolatban.