Habár az új RC390 már a EICMA előtt kiszivárgott, a KTM Fieramilano-i standja zsúfolásig megtelt érdeklődőkkel, akik alig várták, hogy élőben is vethessenek egy pillantást az egyhengeres osztrák sportgépre.
A RC390 a KTM 390 Duke leszármazottja, így sok a közös vonás, de azért könnyen megkülönböztethetőek a testvérmodellek.
A 373 köbcentis erőforrásból 43 lóerőt kipréselő RC390 egy kicsiny, de mokány gép, főleg, ha tekintetbe vesszük 147 kilós súlyát (a 10 literes tankát üresen hagyva).
Kattintson a képre a galériához! |
Az ABS-szel felszerelt motort elöl radiális nyereg fékezi egy 300mm-es tárcsa segedelmével, hátul pedig 230mm-est kapott az RC390.
Már a megjelenés előtt beszédtéma volt a motor egy darabból álló térhálós váza, mely a KTM szerint sokkal merevebb, mint a Duke-é, és a meredekebb kormányszögnek és kisebb tengelytávnak köszönhetően agresszívabb a kiállása.
A felfüggesztés WP gyártmány, a Bybre fékek a Bremboval együttműködésben készültek. Kevésbé hangsúlyozzák, de az RC390 már gyárilag 17 collos felnikkel jön, 110/70-es és 150/60-as gumikkal, így folytatva a gyár versenyzésre kész filozófiáját.
A motor 2014 nyarától lesz kapható, ára 6000 euró (1 780 000 forint) alatt marad majd.