Háromhengeres motor hajthatja a BMW új cruiserét

Szokatlan elrendezésről árulkodnak a napvilágra került szabadalmi rajzok

 

A cruiser stí­lusú motorkerékpárokban általában V2-es erőforrás dolgozik. Ezeknél a gépeknél elsősorban a kényelem a főszempont, emiatt nincs szükség túlzottan sok lóerőre. Inkább az alacsony fordulatszámon jelentkező magas nyomatékot részesí­tik előnyben a vásárlók. A kategória népszerűségét jól jellemzi, hogy 1997-ben a BMW Motorradnál is úgy gondolták, hogy elérkezett az idő egy ilyen modell piacradobásához. A német vállalat az addigi hagyományoknak megfelelően, a márka védjegyének számí­tó boxermotort épí­tette be az R 1200 C névre keresztelt kétkerekűbe. Ebben a konstrukcióban 61 lóerő és 98 Nm forgatónyomaték lakozott.

 

Az első esetben egymás mellett állnak a hengerek
A hagyományokkal ellentétben, keresztben kerülne beépí­tésre a W3-as



A szóban forgó BMW nem aratott elsöprő sikert. Egy ilyen paraméterekkel bí­ró erőforrás sokak szerint kevésnek számí­tott a cruiser kategóriában, mivel riválisaiban ennél jóval nagyobb lökettérfogatú blokkok pöfögnek. Az R 1200 C gyártását 2004-ben állí­totta le a BMW. Azóta ezt a szegmenset üresen hagyta a német cég. Most azonban felcsillant némi reménysugár, hogy ismét begördülhet a hivatalos márkakereskedésekbe egy BMW logós cruiser. A nemrég napvilágra került szabadalmi rajzok ugyanis egy merőben új erőforrással szerelt kétkerekű érkezéséről tanúskodnak. A rajzokon kétféle W3-as konstrukció látható. Az első esetében mindegyik hajtókar egy külön főtengelycsaphoz kapcsolódik. A másodiknál viszont két henger megosztozik egy közös kapcsolódási ponton. Emiatt az utóbbi variáció szélessége nagyjából megegyezik egy normál V2-es motoréval.

 

A második variáció csak olyan széles, mint egy V2-es blokk


A most megjelent rajzok egyelőre csak szabadalmak, í­gy megvan rá az esély, hogy csak a fióknak készültek és sosem látja meg a napvilágot egy olyan BMW, amiben W3-as motor dolgozik. Amennyiben azonban igen, akkor vajon lesz-e rá kereslet?