A legendás márka által bemutatott Street 750 és Street 500 az első teljesen új modellek a Harleytól 13 év után. A városi használatra tervezett motor a cég “Dark Custom” arculatát követi és a fiatal generációt célozzák vele.
Mindkét motor az új, folyadékhűtéses Revolution X erőforrást kapja, melyet egy keskeny, könnyen kezelhető váz fog közre. A meglehetősen alacsony, 66,8 cm-es ülésmagasságot új felfüggesztés, széles kormány és minimalista dizájn teszi kényelmessé és stílusossá.
A motor 60 fokos szöge magasabb pozíciót tesz lehetővé, így a gépek nem ülnek túl alacsonyan. A gépek jó 45 kilóval könnyebbek is a Sportsternél, így a teljesítmény/súly arányuk is kedvezőbb. A felnik az XLCR-re emlékeztetnek.
“Mindét motor tervezését nagyvárosi fiatalok sokaságával folytatott, többezer órányi egyeztetés előzte meg. Ez határozta meg a modellek stílusát és felépítését is. Ez is mutatja, hogy a fejlesztési folyamatnak továbbra is kulcsfontosságú pontja a vásárlókkal való egyeztetés” – mondta Matt Levatich, a Harley-Davidson ügyvezetője.
Mindkét modell 2014 elejétől lesz megvásárolható.
“Ezek a motorok, bár karcsúbbak, de van bennük valami fenyegető. Igazi motorok, igazi acélból” – mondta róluk Mark-Hans Richer, a HD marketingigazgatója. “Arra terveztük őket, hogy megfeleljenek a városi használat kihívásainak, és elegendő lehetőséget adnak az egyediesítésre.
Mivel hatalmas piaccal rendelkező keleti országokban az emberek már az 500 köbcentit is nagynak tartják, az eddig 883 köbcenti alatti motorral nem rendelkező Harley a méretcsökkentéssel olyan hatalmas piacok felé nyithat, mint amilyen például India.