Harley-Davidson Street 750 és 500 – 13 év után új motor a Harleytól

A legendás márka által bemutatott Street 750 és Street 500 az első teljesen új modellek a Harleytól 13 év után. A városi használatra tervezett motor a cég “Dark Custom” arculatát követi és a fiatal generációt célozzák vele.

Mindkét motor az új, folyadékhűtéses Revolution X erőforrást kapja, melyet egy keskeny, könnyen kezelhető váz fog közre. A meglehetősen alacsony, 66,8 cm-es ülésmagasságot új felfüggesztés, széles kormány és minimalista dizájn teszi kényelmessé és stí­lusossá.

 

 

A motor 60 fokos szöge magasabb pozí­ciót tesz lehetővé, í­gy a gépek nem ülnek túl alacsonyan. A gépek jó 45 kilóval könnyebbek is a Sportsternél, í­gy a teljesí­tmény/súly arányuk is kedvezőbb. A felnik az XLCR-re emlékeztetnek.

“Mindét motor tervezését nagyvárosi fiatalok sokaságával folytatott, többezer órányi egyeztetés előzte meg. Ez határozta meg a modellek stí­lusát és felépí­tését is. Ez is mutatja, hogy a fejlesztési folyamatnak továbbra is kulcsfontosságú pontja a vásárlókkal való egyeztetés” – mondta Matt Levatich, a Harley-Davidson ügyvezetője.

Mindkét modell 2014 elejétől lesz megvásárolható.

“Ezek a motorok, bár karcsúbbak, de van bennük valami fenyegető. Igazi motorok, igazi acélból” – mondta róluk Mark-Hans Richer, a HD marketingigazgatója. “Arra terveztük őket, hogy megfeleljenek a városi használat kihí­vásainak, és elegendő lehetőséget adnak az egyediesí­tésre.

Mivel hatalmas piaccal rendelkező keleti országokban az emberek már az 500 köbcentit is nagynak tartják, az eddig 883 köbcenti alatti motorral nem rendelkező Harley a méretcsökkentéssel olyan hatalmas piacok felé nyithat, mint amilyen például India.