Gyorsulási verseny: Energica Eva Ribelle vs Porsche Taycan Turbo S

Vajon gyorsulhat úgy egy autó, mint egy motorkerékpár? Az utóbbi évtizedekben nem sokat foglalkoztak ezzel. A lámpánál az autósok voltak az áldozatok. Túl nehezek, nem elég nyomatékosak, pilótáik sem olyan profik. Most azonban a Porsche azt állítja: E-powerrel gyorsabbak vagyunk nálatok! A Motorrad utánajárt, a bivalyerős Energica Eva Ribellét állította ki a Porsche Taycan Turbo S ellen. Helyszín: a Neuhausen ob Eck-i repülőtér tapadós kifutópályája.

Egyet előrebocsátunk: most nem fogunk elképesztő fordulaton sivító motorokról, füstölő kuplungokról vagy kipörgő gumikról írni. Azt a hagyományos feladatot, hogy egy brutális erőforrás elképesztő nyomatékát egy kuplungon keresztül optimálisan átvigyék az útra, az Energica és a Porsche esetében gyors számítógépek végzik el. Ja, és persze kuplung sincs, hiszen mindkét gyorsulószörnyet elektromotor hajtja.

Márpedig ezek már az indulás pillanatában is hatalmas nyomatékot adnak le a hajtott keréknek, ráadásul a Porschénak rögtön négy is van ebből. Két elektromotor hajtja előre a zuffenhauseni csodát, közülük a hátsó tengelyen lévő ráadásul a még jobb teljesítmény érdekében egy kétfokozatú váltón keresztül működik. Mellette a Ferrari- pirosba burkolózó modenai szépség műszakilag inkább egyszerűnek tűnik. Egy motor, egy hajtott kerék, ennyi elég is.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/12 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.