Győzelem a szentélyben!

Talmácsi: Az első versenyen nem hittem volna, hogy
felérhetek a dobogóra, de az új rajt új lehetőséget adott.


A Holland Nagydí­j két edzésnapja nem sikerült jól az Aspar Team számára, különösen Talmácsinak. Komoly beállí­tási gondokkal küszködtek, a bemelegí­tésre drasztikus változtatásokat terveztek, de a szombati nap esővel kezdődött. A warm up-ot Talmácsi Gábor magabiztosan, jelentős időkülönbséggel nyerte, í­gy sokan elkezdtek bizakodni, hogy talán az eső szerencsét hozhat a magyar világbajnoknak. Azonban a verseny rajtára már felszáradt a pálya, és a 13. helyről közepes starttal kezdett Gábor. Bradley Smith már a futam elején igyekezett meglógni és körről körre elhúzott a mezőnytől. Gadea motorja megadta magát, í­gy ő kiállni kényszerült, vélhetően akkor sokak fejében megfordult, hogy nehogy megtréfálja a technika a magyar motorost is. Talma motorja szemmel láthatóan gyengébb volt ugyan, de bí­rta és a harmadik bolyban küzdött, előzött, majd visszaelőzték. Aztán következett a fordulat! 13 körrel a futam vége előtt piros zászlóval leintették a versenyt, mert elkezdett esni az eső. Új rajt, új esélyek! Az izgalmak fokozásaként az égiek ismét csavartak egyet a dolgokon és elzárták az égi csatornákat. Talmácsi az új, 5 körre kií­rt versenytávot a 11. helyről kezdte. Vezetési stí­lusán látszott, hogy anyait-apait belead, és okosan darálja be az előtte haladókat. Az utolsó kört dobogós helyről kezdte, és a maximumnál is többet kihozva magából és motorjából hatalmas csatában megszerezte idei első futamgyőzelmét! (De kellett ez már!) Talma mögött Olive lett a második és Corsi a harmadik.


Talmácsi Gábor nyilatkozata:

Az első versenyen nem hittem volna, hogy felérhetek a dobogóra, de az új rajt új lehetőséget adott. A második rajt előtt állí­tottunk még a motoron, ami sokat jelentett, mert lényegesen jobb lett. Tudtam, hogy 5 kör van és egy különleges érzés kerí­tett hatalmába. Éreztem, hogy van esélyem, és eszemben sem jutott elengedni ezt a lehetőséget. Nagyon kemény sprintet nyomtunk a végén, bejött a taktikám, fejben végig ott voltam és végre idén először győzni tudtam. Ezzel a 4. helyre jöttem fel az összetettben is! Nagyon boldog vagyok, nagyon kellett már mindenkinek ez az első hely. Köszönöm a csapatnak, a szponzoraimnak, a családomnak, a szurkolóknak!

Végeredmény:

1. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 9’04.520

2. Joan OLIVE SPA DERBI 9’04.648

3. Simone CORSI ITA APRILIA 9’04.775

4. Sandro CORTESE GER APRILIA 9’04.860

5. Bradley SMITH GBR APRILIA 9’04.945

6. Esteve RABAT SPA KTM 9’05.088

7. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 9’05.366

8. Andrea IANNONE ITA APRILIA 9’05.448

9. Nicolas TEROL SPA APRILIA 9’05.958

10. Raffaele DE ROSA ITA KTM 9’07.074

11. Stefano BIANCO ITA APRILIA 9’07.349

12. Stefan BRADL GER APRILIA 9’07.541

13. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 9’07.721

14. Michael RANSEDER AUT APRILIA 9’08.120

15. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 9’09.067

16. Dominique AEGERTER SWI DERBI 9’09.112

17. Stevie BONSEY USA APRILIA 9’09.339

18. Jules CLUZEL FRA LONCIN 9’15.068

19. Randy KRUMMENACHE SWI KTM 9’15.163

20. Pablo NIETO SPA KTM 9’15.369

21. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 9’15.614

22. Robin LASSER GER APRILIA 9’16.374

23. Alexis MASBOU FRA LONCIN 9’18.236

24. Louis ROSSI FRA HONDA 9’18.348

25. Robert MURESAN ROU APRILIA 9’20.675

26. Michael VAN DER MARK NED HONDA 9’22.721

27. Robert GULL SWE DERBI 9’30.212

28. Jasper IWEMA NED SEEL 9’33.728

29. Ernst DUBBINK NED HONDA 9’34.469

30. Jerry VAN DE BUNT NED APRILIA 9’40.939

Kiestek:

Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 5’31.819

Lorenzo ZANETTI ITA KTM 5’31.952


A második rajtra nem álltak fel:



Roberto LACALENDOLA ITA APRILIA

Sergio GADEA SPA APRILIA

Scott REDDING GBR APRILIA

Efren VAZQUEZ SPA APRILIA

Joey LITJENS NED SEEL

Marc MARQUEZ SPA KTM

A világbajnokság állása:

1. Mike Di Meglio – 141 pont

2. Simone Corsi – 125 pont

3. Joan Olive – 94 pont

4. Talmácsi Gábor – 93 pont

5. Nicolas Terol – 82 pont

6. Stefan Bradl – 81 pont

7. Pol Espargaro – 75 pont

8. Bradley Smith – 66 pont

9. Sergio Gadea – 62 pont

10. Sandro Cortese – 58 pont