A Fantic szó hallatán elsősorban azok jöhetnek lázba, akik még emlékeznek a 70-es évekre, amikor az olasz márkának igazán szaladt a szekere. A főleg endurókra, minimotorokra és go-kartokra szakosodott cég legnépszerűbb modellje akkoriban a Caballero volt, amit most feltámasztanának.
Az idei EICMA szalonra elhozott koncepción jól látszik, hogy gyakorlatilag teljesen elengedték az eredeti, terepmotoros vonalat és helyette a mostani trendekhez sokkal jobban igazodó scrambler és flat track stílust szeretnék meglovagolni.
![]() |
A scrambler változat |
Ehhez igazodnak a fűzött felnik, a karcsú, de rendkívül igényesen varrott nyereg, a magas kormány és a magasra felhúzott dupla Arrow kipufogó, amit természetesen látványosan rövidre is vágtak a hátsó keréknél.
![]() |
…és a flat track verzió |
Meghajtásáról a Yamahától és a kínai Zongshentől származó egyhengeresek fognak gondoskodni 125, 250 és 500 köbcentiméteres változatokban. A 15, 28 és 43 lóerős blokkok valószínűleg főlényes könnyedséggel repítik majd a filigrán testet, a vaskos teleszkópok és a Brembo fékek pedig kiváló irányíthatóságról és lassulásról árulkodnak.
Az árakkal kapcsolatban egyelőre nincs pontos információ, de azért arra fogadni mernénk, hogy a Fanticnal sikerül majd a tavaszra ígért, sorozatgyártott darabokat alászorítani a BMW, a Ducati, vagy éppen a Triumph hasonló modelljeinek.