Gusztosos scrambler egy régi olasz márkától

A Fantic szó hallatán elsősorban azok jöhetnek lázba, akik még emlékeznek a 70-es évekre, amikor az olasz márkának igazán szaladt a szekere. A főleg endurókra, minimotorokra és go-kartokra szakosodott cég legnépszerűbb modellje akkoriban a Caballero volt, amit most feltámasztanának.

Az idei EICMA szalonra elhozott koncepción jól látszik, hogy gyakorlatilag teljesen elengedték az eredeti, terepmotoros vonalat és helyette a mostani trendekhez sokkal jobban igazodó scrambler és flat track stí­lust szeretnék meglovagolni.

 

A scrambler változat


Ehhez igazodnak a fűzött felnik, a karcsú, de rendkí­vül igényesen varrott nyereg, a magas kormány és a magasra felhúzott dupla Arrow kipufogó, amit természetesen látványosan rövidre is vágtak a hátsó keréknél.

 

…és a flat track verzió


Meghajtásáról a Yamahától és a kí­nai Zongshentől származó egyhengeresek fognak gondoskodni 125, 250 és 500 köbcentiméteres változatokban. A 15, 28 és 43 lóerős blokkok valószí­nűleg főlényes könnyedséggel repí­tik majd a filigrán testet, a vaskos teleszkópok és a Brembo fékek pedig kiváló irányí­thatóságról és lassulásról árulkodnak.

Az árakkal kapcsolatban egyelőre nincs pontos információ, de azért arra fogadni mernénk, hogy a Fanticnal sikerül majd a tavaszra í­gért, sorozatgyártott darabokat alászorí­tani a BMW, a Ducati, vagy éppen a Triumph hasonló modelljeinek.

 

(fanticmotor)