Goldwing, ami kéne

A Honda új Goldwing modellváltozatot mutatott be. A hathengeres ultra-túramotorról lefosztották a túrát, és cruiser lett belőle.

A Honda idén is modellinvázióval támadja le a jelentősebb motorkiállí­tásokat. Kölnben bemutatták a japán belpiacról már ismert, 2013-tól viszont nálunk is kapható CB1100-at, a sportos ötvenes robogót, az NSC50R-t, az új SH125/150-et, és a Dakarra szánt CRF450 Rally-t, amire a szerkesztőség több tagja is vágyakozva gondol.

Még ilyen modellek után is maradt puskapor a milánói EICMA-ra, sőt, a nagy újdonságokat az olaszoknál mutatják be. Már beszámoltunk ma az új CBR600RR-ről és a CB500F-CBR500R-CB500X trióról, és most már leleplezték a Honda Gold Wing F6B-t.


A GL1800 új változata egy meglepő cruiser, amiről automatikusan a Valkyrie Rune jutna eszünkbe, ha nem látnánk mellé a képeket. Mí­g az egy erősen custom irányba hajló különlegesség volt, addig az F6B egy kényelmes, mindennapi használatra is alkalmas touring-cruisernek tűnik, stí­lusában leginkább a Victory Vision-re hajaz, bár annál lényegesen óvatosabb a formaterve.


A Gold Wing F6B műszakilag és árképzésben nagyon közel áll a GL1800-hoz, hiszen váza és erőforrása azonos azzal. Az 1832 köbcentis hathengeres boxermotorral szerelt gép kapásból két kivitelben érkezik 2013-ban: a feláras Delux változathoz jár majd központi állvány, háttámla az utasnak és automatikusan visszaálló irányjelző is.