Gigamachine trike – Legitim

Bár már egyre több teljesen szabályos körülmények között működő trike rója az utakat, azért még mindig erénynek számí­t, ha minden rendben van a papí­rok körül. A Gigamachine trike-ja kisszériás gyártási engedélyt kapott. Eddig két példány készült el belőle.

    Él a világon egy ember, úgy hí­vják, hogy Szadi. Szadinak persze van rendes neve is, amelyik be van í­rva a személyi igazolványába, de a motorosok között azon a nevén senki nem ismeri, í­gy mi is csak Szadinak fogjuk hí­vni.

    Szadinak az olvasóink által már jól ismert Gigamachine nevű motorépí­tő cég épí­tett egy trike-ot. Egy egyáltalán nem hétköznapi trike-ot. Ez a trike ugyanis teljesen és minden í­zében legális jármű! Annyira, hogy tulajdonosának még egy rendőr láttán sem kell összerezzennie. Pedig ez valahogy í­gy van ebben a mi kis országunkban: ha rendőrt lát az ember, azonnal összerezzen, és tart egy gyors lelkiismereti önvizsgálatot, amelynek a végére pár ijedt kérdés fogalmazódik meg benne. Például hogy: Hűű, vajon van elsősegélycsomagom? Vagy: Úristen, nem járt még le a műszakim érvényessége? Esetleg: nálam van a jogosí­tványom?

    Tehát ott tartottunk, hogy Szadinak nem kell összerezzennie, ha rendőrt lát, legalábbis trike-ja miatt nem.

Az épí­tőknek és magának Szadinak is határozott elképzelése volt a háromkerekű stí­lusát illetően. Egyikük sem kedveli a terebélyes, csupa króm, és csupa műanyag, csupa fotel irányzatot, de kedvelik a kompakt, fürge, sportos vonalat, í­gy hát kérdés sem volt, milyen irányba induljanak.

    Alapul egy Softail modellt választottak, 1450 cm3-es, befecskendezős TwinCam blokkal. A választás oka az volt, hogy ehhez a váztí­pushoz kaptak egy nekik tetsző amerikai trike-kitet, amelyet kisebb-nagyobb módosí­tásokkal beépí­tettek a Softail vázba. A lengővilla gyakorlatilag megegyezik a gyárival, azzal a különbséggel, hogy a hí­d méretéhez igazodva kiszélesedik. Megtartották az eredeti hátsó féket, és a szí­jhajtást is, de ez utóbbinál a Touring modellek szélesebb szí­ját vették át. A legalitás rendkí­vül fontos és nélkülözhetetlen eleme a kit részeként érkező differenciálmű, hiszen e nélkül a trike nem kaphatna forgalmi engedélyt.

    A hí­d tengelyének két végére egy-egy 12 col széles RST könnyűfém felni került, azokon pedig 305 mm-es autógumi feszül.

Az első futóművet egy az 1940-es évekből származó WLA modellhez való, utángyártott, hosszí­tott springervilla jelenti, amely 21 colos Billett felnit vezet. Az első kerék fékezését egy Softail modell átalakí­tott, kitámasztóval ellátott féknyergére bí­zták az épí­tők.

    Ami a kezelőszerveket illeti: a Fehling kormányon Arlen Ness gázmarkolat található, a fékek hagyományos módon jobb kézzel és jobb lábbal működtethetők, mí­g a váltót jobb kézhez hozták fel az épí­tők. Végezetül az elkészült trike erőforrása nyitott levegőszűrőt, saját gyártmányú könyökkel kiegészí­tett nyitott Supertrapp kipufogót, és Power Commandert kapott.