Funfaktor

Egyesek a megjelenést, a hangot vagy a laza siklást élvezik, mások a dinamikát, a teljesí­tményt, a sebességet. De a dolog sava-borsa a kanyargásban rejlik. És ha ott gyorsan is kell menni, akkor rögtön fellángol a vita arról, hogy a motorkerékpárok melyik csoportja a legalkalmasabb erre a feladatra.

A teszt résztvevőit gyorsan összeszedjük. Egyik sem átlagos motorkerékpár. Az adott szegmens legerősebb és legkihegyezettebb modelljei: az Aprilia superbike-leszármazottja, a Tuono 1100 RR képviseli a sportos naked bike-okat, a KTM 1290 Super Adventure a nagy lökettérfogatú túraendurókat, a BMW S 1000 XR a crossover gépeket, mí­g a Yamaha YZF-R1 a sportmotorokat. Mivel azonban az érzések csalókák, ezért a kérlelhetetlen adatrögzí­tést hí­vjuk segí­tségül ahhoz, hogy melyik koncepció mit tud – természetesen a legális keretek között. Igyekszünk a végére járni, hogy továbbra is érvényben vannak-e a régi igazságok.

 

 

Egyik kedvenc téli teszthelyszí­nünkre, a Franciaország déli részén fekvő kis, kanyargós hágóhoz utaztunk, ahol még ebben az évszakban is megfelelő körülmények uralkodnak. A kanyarokkal és szerpentinekkel tarkí­tott úszakaszon kell a két pilótának a lehető legegyformább körülmények között a lehető leggyorsabban végigmennie. Méghozzá emelkedőn éppúgy, mint lejtőn.

 

A teljes anyagot a Motorrevü legfrissebb számában olvashatja! A lapot keresse az újságárusoknál, vagy fizessen elő! Akcióinkról ezen a linken tájékozódhat!