Full-Gas MAMS Köztársaság Kupa

A második forduló Full-Gas MAMS Köztársaság Kupa második fordulójának ismét a Hungaroring adott otthont.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló

Itt még fej-fej mellett Kispataki Viktor (13) és Németh Balázs (34)


A verseny legörvendetesebb ténye az volt, hogy egész szép mezőny gyűlt össze. A versenyen 28 motor volt a rajtrácson csak magyar N licenszes versenyzőből.
A Full-Gas két élversenyzője mellett a Suzuki világkupában szereplő Juhász Dávid, Talmácsi Gergő a supersport vb menő és Vida Tibi, az Alpok Adria egyik éllovasa is rajthoz állt. Viszont nem teljesen érthető, hogy a többi nemzetközi licenszes mért nem használja ki a kitűnő lehetőséget, hogy versenyszerű edzéssel készülhet a komolyabb megmérettetésekre. Nem beszélve arról, hogy a kupák megszerzett száma is minősí­t egy versenyzőt. Dudás Peti, Magda Ati és Varga Gergő, hogy csak a legjobbakat emlí­tsem távolmaradása azért kicsit meglepő.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló

Később Németh Balázs ellépett Kispataki elől

De nézzük a tényeket. Az edzésen az előző futam győztese a Németh-Full-Gas-Suzuki együttes, azaz Balázs vitte a prí­met. Mögötte akár az előző edzésen Kispataki biztosí­totta az első sorban a Full-Gas dominanciát. Harmadik pozí­cióból a szupersportos Talmácsi Gergő indulhatott, aki mellett Juhász Dávid fért még az első sorba. A második sort Sárkány Dezső, Vida Tibor, Chrobák János és Adorján Tamás foglalta el.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló

Kispataki egy kisebb hiba miatt 3-4 másodperccel maradt le Némethtől

A rajtnál Kispataki immár sokadszor bizonyí­totta, hogy őt elég nehéz az indulásnál legyőzni. Másodiknak Németh jött el és ők ketten már az első körben nagyon elléptek a mezőnytől. A féltávig Viktor – Balázs duó jelentősen növelte előnyét, majd az “uszodakanyarban” ami a pálya szomszédságában lévő élményfürdőről kapta a szleng nevét, helyet cseréltek. Balázs megfutotta a nap leggyorsabb körét, Viktor pedig krosszozott egyet, vagyis az egyik kanyarban lesodródott a pályáról, í­gy a két versenyző között 3-4 másodperc különbség lett, ami a verseny végéig meg is maradt. Magabiztosan győzött Németh, második nem sokkal lemaradva Kispataki, majd hosszú szünet, pedig a dobogóért sem akármilyen küzdelem folyt.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló

Vida Tibi (3) itt még Adorján Tamás (75) előtt van

A győztes Suzuki párost is két ilyen márka követte, de mí­g Sárkány 1000 köbcentist, addig Juhász 750 köbcentis GSX-R-t lovagolt. Az ezres erősebb, a kisebb jobban fordul. Ezútal az ifjú próbálkozásait az egyre meggyőzőbb motorozást bemutató Sárkány jól kezelte, s ismét besöpörte a dobogós helyet. Dávid sem lehet csalódott, hiszen őt több mint egy fél célegyenessel lemaradva követte az ötödik helyen a vb menő Talmácsi Gergő. A kisebbik Talma ezzel megnyerte a hatszázas értékelést, habár itt egy kis hiba látszik a dologban, mert ha ő szupersport motorral indult, akkor a Div-1 RR1-ben kellett volna értékelni (a szabály í­gy szól, ráadásul a szupersportok kb. 1-1,5 másodperccel gyorsabbak a világversenyeken még az ezres superstock-oknál is). A hatodik helyért a legjobb kawás Vida, és a Full-Gas-os Adorján vitatkozott, amit ezútal a Suzukis nyert meg. Nyolcadik helyre az egyre jobb időket motorozó Chrobák János érkezett.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló

1. Németh Balázs (középen), 2. Kispataki Viktor (bal oldalon), 3. Sárkány Dezső (jobb oldalon)

Izgalmas, szép és jó versenyt láthattunk, ahol egy világbajnok pucolta az öccse sisakját a rajtrácson. Igen, Talmácsi Gabi is megtisztelte jelenlétével a versenyt, sőt az új ezres Hondájával indult is volna, de mivel nincs magyar licensze, ezt nem tehette meg. Kár, mert nagyon érdekes lett volna!

Kispataki Viktor: “Az előző verseny legjobb idejéhez képest javí­tottam 1,6 másodpercet, de ami ennél fontosabb, hogy végig tudtam menni 1:54-es köridőket. Jó volt féltávig vezetni, később csináltam egy hibát, ami 3 másodpercembe került, de í­gy is elégedett vagyok az eredményemmel.”
Németh Balázs: “Egy kicsit tudtam javí­tani az előző verseny legjobb idejéhez képest, annak ellenére, hogy a motorbeállí­tás most nem volt a legideálisabb. Örülök a győzelemnek, és hogy 10 ponttal vezetem a versenysorozatot.”

Adorján Tamás:
“A hatodik hely ebben a mezőnyben önmagában nem lenne rossz eredmény, de köridőben jobbat kell teljesí­tsek, bár a legjobb Kawasakist í­gy is sikerült legyőzni. Még nincs meg a szükséges kanyartempóm a jó köridőkhöz, a sok futómű és geometriaállí­tás ellenére sem. A következő edzéseken erre kell koncentrálnom.”