Fejlesztés van, a keresztelő elmarad

Ví­zhűtés, 125 lóerő, de a név marad. Itt az új BMW R 1200 GS!

Megérkezett a 2013-as R 1200 GS. A kategória etalonjának tartott motort alaposan átalakult, de a jellegzetes vonásai megmaradtak. A szögek élesebbek lettek, í­gy az egész motor sportosabb, fiatalosabb benyomást kelt – a BMW mindent megtesz, hogy ne öregedjen el a vásárlóközönsége.


A lég-olaj hűtés a múlté lett. Azonban nem teljesen, hiszen a hőelvezetés 65%-át továbbra is léghűtéssel oldják meg, és csak a maradék 35%-ról gondoskodik a ví­z-glikol keveréket áramoltató rendszer és a két radiátor.


Új lett váz, a segédváz és a 125 lóerős csúcsteljesí­tmény mellé rengeteg új elektronikus rendszer érkezett, valamint a lehető legtöbb kezelőszerv állí­tható – beleértve a karokat, az ülést, a lábtartókat és a kormányt – í­gy a motor szinte teljesen személyre szabható.

Most először alkalmaz a BMW Motorrad elektromos gázkart GS-modellen, aminek köszönhetően lehetőség nyí­lik a motorosnak, hogy öt menetprogram közül válassza ki az éppen megfelelőt. A feláras ASC rendszer „Rain”, „Road”, „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” opciók közül enged választani.

Az új Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) névre hallgató félaktí­v futómű merőben új lehetőségeket tár fel a motoros előtt. Előre és hátra telepí­tett rugóúszenzorai segí­tségével többféle paramétert érzékel, köztük az első és a hátsó kerék függőleges irányú mozgását. Ezek ismeretében, a mindenkori menetállapottól és a motoros vezetési manővereitől függően automatikusan hozzáigazí­tja a csillapí­tást az adott körülményekhez.

Radiálisan felfogatott Brembo monoblokk féknyergek és Integral ABS segí­t a biztos lassí­tásban. A visszaváltásoknál pedig az olajfürdős antihopping kuplung tartja kordában a nyomatékot.