Félidőhöz érkezve

Félidejéhez érkezett az Alpok-Adria Gyorsasági Motoros Bajnokság július 27-i, most-i futamával.

A magyar versenyzők idei legnagyobb sikerüket aratták Most-ban, ahol egy héttel a rijekai verseny után folytatódott a 2008-as versenysorozat.

Versenyzőink két kategóriában indultak és mindkettőben dobogós helyezést értek el.

Rizmayer Gábornak akklimatizálódni sem volt ideje a sikeres Laguna Seca-i versenyről hazaérkezve és már indulhatott is a cseh versenypályára, ahol a Stock 600 kategória népes mezőnyével volt találkozója. Bár a létszám itt nem érte el a Pannónia Ring rekordját, de a legfontosabb ellenfelek mind tiszteletüket tették.

A sikeres edzéseket követően a rajtrács harmadik helyéről indulhatott Bittman és Rous mögül.

 

A rajt jól sikerült, de a sikán előtt két önjelölt „kamikaze” átrendezte a sorokat. Rizi motorját hátulról olyan sikeresen eltrafálta az egyik, hogy a farokidom eltört az ülésnél, és a kipufogó is megsérült. A másik harcos a többieket kavarta össze bátor, de értelmetlen manőverével (a két pilóta nem tudta végül bevenni a sikánt), í­gy Riziék visszaestek és kezdődhetett az „aprómunka”. Az utolsó 5 körben már nem volt vita, csak az első 3 sorrendje változott körről körre. Az utolsó 2 körben már Rous és Rizi csatáztak inkább az első két helyért, Bittman a 3. helyet pályázhatta meg. A célegyenesbe Rizi fordult elsőként, de hiába a technikás szakaszokon megszerzett előny, ezen a napon Rous gépe volt erősebb és a technika győzött 0,031 másodperccel. A végeredmény: 1. Rous, 2. Rizmayer Gábor, 3. Bittman


A Stocksport 1000 kategóriában induló Juhász Dávid aki – egyedül a mezőnyben – Suzuki GSX-R 750-es motorral indult, nem kis meglepetést okozva az 5. rajthelyet ví­vta ki magának az időmérő edzéseken.

A rajtnál természetesen megmutatkozott az 1000-es motorokkal szembeni teljesí­tmény-hátrány, hiszen a sikánhoz Dávid a 10. helyen érkezett, azonban tehetségének és tudásának köszönhetően a 3. helyen távozott. Ez a pozí­ció annyira felbátorí­totta a fiatal versenyzőt, hogy a leintéskor is megőrizte a 3. helyet.

 

Ezzel nagynevű ellenfeleket utasí­tott maga mögé és megmutatta, hogy a jövőben vele is komolyan kell számolni ebben a kategóriában – bár ebben évben fő versenyszámára, a Suzuki GSX-R Európa Kupára koncentrál -, különösen, ha motorja is a kategóriának megfelelő lesz.

A végeredmény: 1. Meklau, 2. Cermak. 3. Juhász, 4. Práger, 5. Kispataki