Fékkarvédő a MotoGP-ben

A katari teszten nem csak a Ducati karbon lengővillája volt újdonság. Két privát hondás alakulat, az LCR Honda és Scot Racing Team ugyanis egy olyan alkatrészt használt, amelyet eddig csak a terepmotorozásban láthattunk.

A kormányon elhelyezett kézvédőkről van szó, amelyek egyben a fék-és a kuplungkart is védik. Az elképzelés nem újdonság a gyorsaságizóknál sem, azonban a megvalósí­tás teljesen új keletű. A vb-ből tavaly évvégén visszavonult legendás technikai igazgató, az olasz Fiorenzo Fanali – ő 1968 és 2008 között dolgozott az MV Agustánál, a Cagivánál, a Yamahánál és a Kawasakinál is – és az olasz Rizoma cég közös fejlesztéséről van szó. Amely azt a célt szolgálja, hogy az esetleges ütközéseknél ne nyomódjon be a fékkar, illetve a baleseteknél ne sérüljön meg a fék- és a kuplungkar.



Fékkarvédő a MotoGP-ben

Az új, alumí­niumból és speciális műanyagból készült kézvédők egyenként 91 grammot tesznek ki és a Ferrari szélcsatornájában is tesztelték. Katarban a francia Randy De Puniet és a japán Yuki Takahashi próbálta ki az újdonságot, amellyel remélhetőleg megelőzhetőek lesznek a durva balesetek. A közelmúltban sajnos többször is előfordult olyan eset, amikor is az ütközések alatt benyomódott a fékkar és ez idézte elő a félelmetes bukásokat. Elég a 2006-os Katalán GP-re gondolni, amikor Sete Gibernau okozott tömegbukást azzal, hogy nekiment Loris Capirossi fékkarjának. De hasonló eset volt még a tavalyi Olasz GP is, amikor Marco Simoncelli ment neki Hector Barberának.