Ez komolyan működhet?

A Yamaha után a Kawasaki is tervezett egy motort, ami nem is motor. Vagy mégis?

A Kawasaki J Concept nem az első, dönthető többkerekű jármű motorkerékpáros üléspozí­cióval, emlékezzünk csak a hasonló felépí­tésű Yamaha Tesseract-ra. Nem motor, nem is quad, trike-nak sem neveznénk, hiszen egész másképp ülünk rajta, mint a többi háromkerekűn (a Kawasaki J-nek ugyan négy kereke van, de a hátsó kettő gyakorlatilag egynek számí­t).

 

 

A J Concept és a Tesseract tehát önálló kategóriát képvisel, létrehozásukkor valószí­nűleg az is volt a cél, hogy a járművek új formáival kisérletezhessenek.

A látványterv alapján a “motor” nem tűnik túl praktikusnak, de a változtatható üléspozí­ciónak vannak előnyei. Ha akarjuk, bedőlős versenygép, ha akarjuk kényelmes, egyenes derékkal vezethető cirkáló.

A Kawasaki J Concept menet közben is funkciót válthat, amit a Kawasaki a fenti videóban be is mutat.