Ez a szörny, nem a Ducati

Az utcai versenyek sztárja hajtotta meg Goodwoodban minden idők legbrutálisabb KTM-ét, a 1290 Super Duke prototí­pusát.

Az EICMA-n debütált a KTM 1290 Super Duke prototí­pusa, és azóta minden jel arra utal, hogy még idén ősszel leleplezik a szériaérett változatot. Szépen csöpögtette az információkat az osztrák gyártó, í­gy már elég pontos képünk van a brutális naked bike-ról.

 

 

Az RC8-ból számrazó V2-es hajtja, de a lökettérfogaton növeltek 100 köbcentit, és ezzel együtt átdolgoztak több alkatrészt is. Az eredmény 180 lóerő és bődületes nyomaték, szerencse, hogy a 1190 Adventure-ben bemutatott elektronikai arzenált itt is bevetik. így lesz ABS, kipörgésgátló, sőt, akár még elektronikusan állí­tható futómű is elképzelhető.

 

 

Az új Super Duke-ot körülvevő várakozást tovább fokozza a Goodwood Festival of Speed egyik meglepetése, amikor Jeremy McWilliams, a legendás utcai versenyző és MotoGP pilóta elvitte a még fejlesztés alatt fenevadat egy gyors körre. Korábban a North West 200-on Super Twin kategóriában a második lett, í­gy bátran nevezhetjük V2-es specialistának. Ki másnál lenne jobb kézben egy ilyen szörnyeteg?
A szűk pályán lenyomott karika inkább a látványról és a hangról szólt, mintsem a jó köridőről. Hiszen mi másért szereltek volna egy kamerát a kipufogóhoz? A látványos egykerekezések és az első kanyarokban csúszkáló hátsó hátsó kerék egyértelműen jelzi, hogy a 1290 Super Duke brutálisan erős lett.

 

Ugye, hogy legalább egyszer visszatekerte a videót?

 

Nagyjából a tí­pusról készült első fotók napvilágra kerülése óta folyamatosan zajlik a vita, hogy kinek is készül az új Super Duke? Mert ugye 180 lóerő már közel sem játék, ekkora erőt versenypályán sem könnyű kihasználni, közúon pedig lényegében lehetetlen – az autópályás végsebességtesztekben is kevés öröm lelhető fel egy ennyire csupasz motoron.

A végső kérdés, hogy akkor miért gyárt ilyet a KTM? Két válasz létezik. Az első szerint mert van rá igény. Bemutatták a prototí­pust, konzultáltak az ügyfelekkel, feldolgozták a visszajelzéseket, és kiszámolták, hogy nyereséges lesz. A másik sejthető válasz, pedig í­gy hangzik: mert megtehetik.

2013-ban a KTM lett a legnagyobb európai gyártó, mind eladott darabszámban, mind nyereségben rekord évet könyvelhetnek el. így belefér a költségvetésbe egy, úgymond arculatjaví­tó modell. Hiszen a márka a versenyközeli filozófiával lett hí­res, majd az attól való elrugaszkodással sikeres. Ugyanakkor a fiatalos, agresszí­v imázst kár lenne veszni hagyni, ezért a modellpalettán kell hely egy igazán értelmetlen, de minden ellenfelénél brutálisabb tí­pusnak.