Ez a motor 1000 évre tekint előre

Kétujjnyi vastag fékcső és bronz ülés

A különböző kenőanyagairól ismert Motulra nem lehet ráfogni, hogy gyengén kezdi az évet és nem áldoz eleget a figyelem felkeltésére. A francia vállalat ugyanis megkérte Luca Pozzatot az Officine GP Designból, hogy készí­tsen nekik egy koncepciómotort.

 

A képgaléria alapján elmondható, hogy a végeredmény egészen jól sikerült. A műszaki alapokat ezútal egy önmagában sem hétköznapi modell, az MV Agusta Brutale 800-as adta, ami ebben az állapotában már a kissé nehezen kiejthető „Onirika 2853” névre hallgat. Maga a szó az álmot reprezentálja az utána álló szám pedig pontosan ezerrel több, mint a Motul alapí­tási éve (1853). így tehát az egész kissé elvontan ugyan, de valamiféle jövőbetekintésre, a technológia további fejlődésére utal.

 

Motorok Custom sarok Motul Onirika 2853
Kattintson a képre a galériához!


A mögötte álló ideológiától függetlenül maga az átépí­tés azt a már jól ismert receptet követi, hogy a váz és az erőforrás érintetlen marad, a többi rész pedig í­gy-úgy de lecserélődik. Utóbbival kapcsolatban most arra esett a választás, hogy az MV Agusta minél mechanikusabb stí­lusú legyen. Ennek érdekében az acélszürke és a bronz árnyalatú elemek kombinálódnak a motoron. A grafikák pedig számos helyen az úgynevezett WTN (Water Transfer Printing) fóliázással készültek, ami rendszeres olvasóinknak igen ismerősen csenghet, hiszen tavalyi egyik tartóstesztmotorunk, a Kawasaki J300 is ezzel az eljárással kapta meg a különleges, zöld köntösét.

 

Összességében kijelenthető, hogy igen impozáns motorral állt elő a Motul, ami például a rendkí­vül vastag fékcsöveinek köszönhetően valósággal vonzza a tekinteteket. A használhatóságáról egyelőre nincs információ, de képek alapján úgy tűnik, hogy az alapvető funkcionalitás nem torzult.