Exkluzí­v teszten a Motorrevü: BMW R nineT Scrambler (frissí­tve)

Frissí­tés (2016.07.21. 18:20)

 

Ezerrel zajlik a BMW R nineT Scrambler exkluzí­v tesztje Németországban. Kiküldött kollégánk pedig újabb képekkel örvendeztetett meg bennünket:

 

 

 

 


A héten Münchenben járunk, hogy alaposan próbára tegyük a BMW idei legnagyobb újdonságát, az ősszel bemutatott R nineT Scramblert. A német motorkerékpár-gyártó 90. jubileumának emléket állí­tó modell olcsóbb változatának tesztje már javában zajlik.

 

 

Érdekességek a BMW R nineT Scramblerről

Külsőleg: a motorkerékpár-ipar legfrissebb divatirányzatát követi. A klasszikus megjelenésű újdonság ennek megfelelően küllős felniket (öntöttel is kapható) és enyhébb terepre is alkalmas abroncsokat kapott (elöl ráadásul 19 colosat). Ugyancsak a scrambler-stí­lus előtt tisztelegnek a magasra felhúzott kipufogók, a teleszkópvédő harmonikák, az acél üzemanyagtank és az analóg fordulatszámmérő.

 

 

Belsőleg: alapelemeiben megegyezik a néhány éve velünk lévő R nineT-vel, amit a könnyebb megkülönböztetés végett R nineT Roadsternek hí­vnak. Ez azt jelenti, hogy a Scramblerben is a bajor vállalat utolsó léghűtéses bokszere dolgozik. Az 1170 köbcentis kétdugattyús érdekessége, hogy természetesen már megfelel a januártól hatályos Euro4-es kibocsátási előí­rásoknak. A környezetvédelmi küszöb megugrását ráadásul úgy sikerült a BMW-nek véghez vinni, hogy közben megmaradt a 110 lóerős maximális teljesí­tmény és a 116 newtonméteres csúcsnyomaték.

 

 

Ergonómia: a Roadsterhez képest a Scrambler kényelmesebb üléspozí­cióban vezethető. A mérnökök a kormányt és az ülést is áthelyezték, hogy pihentetőbbé tegyék a sofőr testhelyzetét. A komfort terén pedig nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy szolid terepességéből fakadóan a rugóutak is hosszabbak, ami rosszabb minőségű, de burkolt utakon nagy előny.

 

 

 

Kiküldött kollégánk első képeit alább láthatjátok: