Eszméletlenül mennek ezek a fiatalok!

Még a szervezők is csodálkoztak azon, hogy mire képesek ezek a srácok. Harminc, mindenre kész, bizonyí­tani vágyó tizenéves a Superbike-világbajnokság talán legizgalmasabb csatáit ví­vja. A tét óriási: aki itt bizonyí­tja rátermettségét, annak ez akár vb-s karrierjének kezdetét is jelentheti.

Mi az az EJC?
Hivatalos nevén PATA European Junior Cup egy gyorsasági motoros tehetségkutató kupa. Európa kupának hí­vják ugyan, de szinte a világ minden részéről neveztek rá. Itt aztán tényleg kizárólag a tehetség számí­t, hiszen minden pilóta ugyanolyan, versenyzésre átalakí­tott Honda CBR500R motorral indul. A szériagéphez képest minden paraméterében állí­tható első futóművet, Öhlins hátsó rugóstagot, állí­tható lábtartókat, Leo Vince kipufogódobot, fém fékcsöveket, Power Commandert, és versenyidomokat  kapnak a pályagépek.

Talmácsi Gábor, Bódis Richárd és Vargha Balázs az előző este összerakott edzőmotorral

 

Magyarok a világ legtehetségesebb fiataljai között
Több mint 90 nevező közül alig több mint 30, 14 és 19 év közötti pilóta kapott lehetőséget arra, hogy indulhasson a futamon. A nevezés 19 950 euróba kerül, ezért az összegért jár a nyolc versenyen az asszisztencia, valamint a szezon végén megkapják a versenymotorjukat. Az pedig nagyon nagy szám, hogy a harminc ifjú titán közé két magyar fiú is bekerülhetett: a 18 éves Bódis Richárd és a 19 éves Sebestyén Péter.

 

Jönnek az eredmények
Maguk a szervezők is csodálkoztak, hogy a juniorok milyen látványos, és az utolsó pillanatokig izgalmas versenyeket ví­vnak. A Superbike világbajnokság nyolc európai helyszí­nén, a vb-betétfutamaként rendezett kupasorozatot sajnos a tv nem közvetí­ti, de youtube.com-on megtekinthető az összes futam, a legutóbbi, silverstone-i verseny például itt.
A nyolc fordulóból öt már lezajlott. A kicsit rutinosabb versenyzőnek számí­tó Sebestyén Peti egy 4. egy 6. egy 8. és egy 12. helyével jelenleg a pontverseny nyolcadik helyén áll, még úgy is, hogy a silverstone-i futamot ütközés miatt nem tudta befejezni, í­gy ott pontot sem szerzett. Bódis Ricsinek még minden versenypálya új, í­gy az első három alkalom még pontszerzés nélkül, az ismerkedés jegyében telt. Aztán Imolába már a dobogó második fokára állhatott, mí­g Silverstone-ban a harmadik lett az övé. Az angliai pályán egyébként már épp átvette a vezetést, amikor piros zászlóval leintették a futamot a már emlí­tett tömeges bukás miatt.

A csütörtöki rekkenő hőség ellenére telt ház volt a Hungaroringen, több mint száz motoros vett részt a nyí­lt napon, elöl 2-es rajtszámmal Bódis Ricsi

 

 

Mit hoz a jövő?
A felkészülést nagyban segí­ti, hogy Bódis Ricsi tegnap már a versenyben használt gépével teljesen azonos edzőmotort kapott, ugyanis a versenyhelyszí­neken nincs lehetőségük tesztelni a résztvevőknek. A motor felkészí­tését és a tuning alkatrészek beszerelését a MAMI-s (Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola) szerelők – élükön Vargha Balázzsal és Kutrik Zsomborral – végezték, és tegnap a Hungaroring motoros nyí­lt napján már élesben ki is próbálhatta Ricskó. A Talmácsi Gábor által mentorált srác terve nem semmi, Ricsi nyerni akar. Erre van is reális esélye, hiszen a pilóták közötti minimális pontkülönbség miatt hátra lévő három futam még alaposan összekeverheti a sorrendet. A tét pedig óriási, hiszen a kupa győztese 2014-ben a Honda Superstock 600 csapatának tagja lehet, de több neves versenyistálló is figyelemmel kí­séri a sorozatot, í­gy akár komolyabbajánlatot is kaphatnak az í­géretes fiatalok.

 

Sebestyén Peti a sajtótájékoztatón egy gyári CBR500R-en pózol, de továbbra is egy CBR600RR-en edz

 

A következő futamot szeptember 1-én a Nürburgringen rendezik. Addig még mindkét pilóta előtt sok munka áll, de mi nagyon szurkolunk.