Az Erzberg Rodeo amellett, hogy Európa egyik legnehezebb enduro versenye, nem burkolózik teljes komolyságba. A lényeg a szórakozás és a szórakoztatás. Ebben pedig részt vesznek mind a rendezők mind pedig jó néhány versenyző, akik nem éppen megszokott versenymotorral indulnak.
Összeállítottunk Önöknek egy csokorra valót az Erzberg legviccesebb és legérdekesebb momentumaiból.
1. Cagiva Mito vázba berhelt KTM LC8 blokkos szörnyeteg, amelynek megalkotása egészen bizonyosan gondos tervező munka után kezdődött csak el. A blokk előtti kis hasidom valójában egy tartály, a segédvázon pedig egy Ducati farokidom csücsül. Kell-e annál több bizonyíték, hogy ez egy valódi versenymotor, mint az oldalsztender hiánya – melyet némi súlycsökkenés reményében szereltek le -, valamint az ezt helyettesítő speciális eszköz.
2. Honda Helix 250. A versenyre felkészítéskor a külcsín volt a fontos, ennek jegyében a motorkerekeit zöldre festették, a motor teljes egészét – beleértve a pilóta sisakját is – pedig tarka tehén imitációvá sikerült varázsolni.
3. Sportmotorral terepre merészkedni, nem okos ötlet. Versenyezni vele már a mazochizmus határait súrolja. És hol gyűlhetne össze több mazochista Erzbergnél? Volt aki szerint az ide leginkább megfelelő motor egy Yamaha R1-es, vagy egy Honda Fireblade, és a nevezési listáról még egy Ducati 1098 is kikacsintott, de ezt a motort sem a versenyen sem az eredménylistában nem találtuk. Lehet, hogy elnézte a versenyt?
4. És végül de nem utolsó sorban egy igazi gyöngyszem. Egy 750-es Honda. A kép magáért beszél egy gyönyörűség. És Ön szerint?
###
Ha pedig már az Erzberg Rodeo legjeinél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül egy-két pilóta mellett sem. Nem akarom előre elsütni a poént, de a nyuszika a személyes kedvencem.


Mexikó vs. Svédország


A minimotorok nagyon népszerűek arrafelé

Igazi stunt bemutató a felvonulásonegy iagzi KTM-mel
A látvány szórakoztat és ezt a rendezők is jól tudták, így a szombati betétprogram egy Freestyle Show volt. Ha kíváncsi a galériát itt találja.