Erősebb, könnyebb, fejlettebb

Az 1000 köbcentiméteres sportmotorok mezőnyében a Honda évek óta csak a legjobbak mögött kullog. A BMW, a Kawasaki és a Yamaha 200 lóerő körüli csúcsmodelljeihez képest a Fireblade mostanra kissé elavult. Ezért a japán gyártónál igencsak érik az új változat megalkotása, amivel ismét felzárkózhatnak a konkurensekhez.

 

A brit MCN magazin több forrásra hivatkozva úgy értesült, hogy a CBR1000RR következő generációjában több erő, új elektronika és félaktí­v futómű fogja segí­teni a jelentősen könnyebb motorral birkózó pilótákat.

 

A lap értesülései szerint az Euro 4-es kibocsátási szabványoknak megfelelő kipufogó ellenére is teljesí­tmény fronton nagyjából 5 lóerőre, tömegcsökkentés terén pedig 8 kg-ra számí­thatunk. Előbbi többek között az új légszűrőházhoz hangolt beömlőknek, az új befecskendezési rendszernek és a motor belső súrlódását csökkentő fejlesztéseknek lesz betudható. Utóbbi pedig a saját C-ABS rendszerről a jóval könnyebb Boschra történő átváltásnak köszönhető.

 

Az új Fireblade természetesen külsőleg sem lesz összetéveszthető a régivel. Jelenleg jó esély mutatkozik arra, hogy a szintén bevezetés előtt álló CBR250RR stí­lusához hasonló dizájnnal lép szí­nre.

 

(MCN)