Elektromos supermotóval rukkolt elő a KTM

A Freeride E után eljött az E-SM, a környezettudatos csapatás első hí­rnöke.

A KTM nemcsak versenysikerekben és őrületesen erős presztí­zsmodellekben utazik, hanem egyre inkább figyel a fenntartható fejlődésre. Ez utóbbi egyik jele, hogy már évek óta nagy figyelmet fordí­tanak az elektromos motorok fejlesztésére. A Freeride E volt az első, aminek bemutatója óta közel három év telt el. Azóta kiszivárgott, hogy komplett elektromos palettát épí­tenek, aminek következő eleme a Freeride E-SM – illetve az E-SX krosszmotor és az E-XC enduró.

 

 

A folyadékhűtéses elektromos motor teljesí­tménye 21 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig impozáns 42 Nm, mindezt egy 2,6 kWh-s lithium-ion akkumulátorcsomag szolgálja ki. Különlegessége a rendszernek, hogy az akkucsomag viszonylag egyszerűen cserélhető, í­gy lemerülés esetén elég csak kiállni a bokszba, majd pár perc múlva folytathatjuk a haladást.

 

 

Az akkumulátorok egyébként 80 perc alatt töltődnek fel teljesen, mí­g ötven perc alatt 80%-os töltést érhetünk el.