Eldőlhet a 250-es vb-cí­m is

A hét végén az utolsó előtti állomásához érkezik el a jubileumi 60. gyorsasági vb. A 18. Malajziai Nagydí­jat rendezik meg, ahol immár teljes lehet az idei világbajnokok névsora, hiszen a MotoGP és a 125 után Sepangban eldőlhet a 250-es vb-arany sorsa is. Azaz 2007-hez hasonlóan ismét 250-es világbajnokot avathatnak Malajziában.


Marco Simoncelli

    Egy éve a spanyol Jorge Lorenzo védte meg a 2006-os cí­mét, mí­g az elkövetkező vasárnap az olasz Marco Simoncelli lehet nagyon boldog. A 21 éves Simoncelli a 2002-es Eb-cí­me után a vb-n első í­zben juthat a csúcsra. Amire minden esélye meg is van. Ő van a legjobb formában, hiszen a Japán és az Ausztrál Nagydí­jon is megnyerte a legnagyobb riválisa, a spanyol Alvaro Bautista elleni párbajt két legendás csatározásban. Mí­g Sepangban Simoncellinek már győznie sem kell a vb-cí­mhez. Ha Bautista nyerne, akkor Simoncellinek már egy 3. hely is elég lenni a mennybe menetelhez. Simoncelli egyébként nagyon készül a Malajziai GP-re, ahol a múltban még sosem volt érmes – a legjobb eredménye két 8. hely. Az ausztrál győzelme után azonnal egy malajziai turista paradicsomba, Kota Kinabaluba utazott a családjával és a barátnőjével. Hogy akklimatizálódjon a malajziai hőséghez és az óriási páratartalomhoz. Hogy eddzen, hogy relaxáljon, hogy kipihenje magát, hogy feltöltődjön. Egyszóval, hogy maximálisan felkészí­tse magát a karrierje eddigi legfontosabb nagydí­jára! Ahol ha győzne, a Gilera és az olaszok is nagyon boldogok lennének. Az olasz Gilera először lenne világbajnok a 250-ben, mí­g az olaszok 2004 után lehetnének két kategóriában világbajnokok – Valentino Rossi a MotoGP-ben ugyebár már világelső – és 2002 után lenne újra 250-es olasz világbajnok. A 250-ben nekünk magyaroknak is lesz miért drukkolnunk. Tóth Imre Ausztráliában a 250-es karrierje legjobb eredményét érte el a 13. hellyel, amelyen remélhetőleg javí­tani fog Malajziában. Hiszen Imi továbbra is megkapja a gyári Aprilia RSA250-et.

    A 125-ben és a MotoGP-ben ugyan már megvan a világbajnok, Rossi és a francia Mike Di Meglio, azonban itt sem lesz unalom. Rossi – az olasz adóhatóság megint megtalálta a Doktort, aki az olasz Apeh szerint 2005-ben és 2006-ban 8 millió eurót nem fizetett be – az ausztráliai 2. helye után nyerni akar és a 150. vb-érmére készül. Rossinak nem lesz könnyű dolga. A trónfosztott ducatis Casey Stoner fantasztikus volt az Ausztrál GP-n és meg akarja ismételni a 2007-es malajziai diadalát. A MotoGP-ben két fontos bejelentést is hallhatunk majd. A vb-t rendező Dorna immár hivatalosan is közölni fogja, hogy 2009-től a királykategória egyetlen gumiszállí­tója a japán Bridgestone lesz. Mí­g a Ducati bemutatja az új junior csapatát, amely az átalakí­tott szatellit Alice Ducati alakulat. A két pilóta a finn Mika Kallio és az olasz Niccoló Canepa lesz.

    A 125-ben az átigazolások, valamint a 2. helyért dúló csaták okozzák a legnagyobb izgalmakat. Mindenki arra kí­váncsi, hogy vajon a világbajnok Di Meglio felköltözik-e a 250-be, vagy marad-e a 125-ben. Di Megliót mindenben támogatja a világbajnok csapata, a finn Ajo Motorsport, de a francia tárgyal a KTM-mel is. A 125-ben még négyen esélyesek a vb-ezüstre. A német Stefan Bradl, az olasz Simone Corsi, a spanyol Nicolas Terol és világbajnokunk Talmácsi Gábor. A négyesből mindenki nagyon elszánt. Bradl, Corsi és Terol az első összetettbeli érmét akarja megszerezni. Mí­g Talma mindenképpen egy vb-ezüsttel akar elbúcsúzni a 125-ös géposztálytól, mielőtt felköltözne a 250-be. Talma Malajziában az egyik fő esélyes, hiszen 2007-ben fantasztikus győzelmet aratott.