Elöl-hátul elektromos hajtás

Meglepő konstrukcióval tervez előállni a VisionAR

VisionAR neve bizonyára nem tartozik azok közé, amelyekről mindenki azonnal megmondja, hogy mi a főprofilja. Azonban ez a közeljövőben megváltozhat, a szóban forgó vállalat ugyanis gőzerővel fejleszt egy olyan motorkerékpárt, amiből egyelőre gyakorlatilag nulla szaladgál a közutakon. Maga a cég weboldala is – egy kissé gyerekesre sikerült rajz kí­séretében – büszkén hirdeti, hogy „egy különleges új modell érkezik hamarosan”.

 

A weboldalon látható koncepció

 

Ennyi viszont még nem lenne elég ahhoz, hogy érdemes legyen rá túl sok időt vesztegetni, csakhogy most megjelent néhány szabadalmi rajz, melyek azt jelzik, valóban komoly szándék áll a fejlesztés mögött.

 

A szabadalmi rajzok (a képek nagyí­thatók!)

 

Az új rajzokat elnézve észrevehető, hogy például elhagyták a szimpla teleszkópból álló első felfüggesztést és helyette „hagyományosabb” fejenálló villák kerültek a motorra. Szintén változás, hogy mí­g az eredeti ábrán egy nagyméretű agymotor felelt a hátsó kerék meghajtásáért, addig a szabadalmaztatott változatnál úgy tűnik ez az erőforrás az akkumulátorcsomaggal együtt a jármű közepében kapna helyet.

 

A VisionAR supermoto külsejű modelljének legérdekesebb pontja az elsőkerék-meghajtás, ami ugyan nem világújdonság, hiszen például a KTM-nél és a Yamahánál már láttunk ilyet, de azért mindenképpen valami olyasmi, amiről érdemes szót ejteni. Hiszen igazán kemény terepezés közben előállhat olyan szituáció, amikor az elsőkerék-meghajtás mentheti ki a motorost a bajból.

 

Hogy mi lesz a végeredmény, és sikerül-e vajon tényleg elérni vele a sorozatgyártást, még korai lenne megtippelni. Mi mindenesetre szurkolunk!