EICMA újdonságok, 2. rész

Előző számunkban a legnagyobb és legnépszerűbb motorgyárak milánói újdonságait mutattuk be, ugyanakkor nagyon komoly felhozatal volt ázsiai modellekből is, melyek egyre nagyobb hengerűrtartalommal és egyre fejlettebb technikai megoldásokkal igyekeznek betörni az európai – és a hazai – piacokra. És persze nem feledkezünk meg az izgalmas törpemárkákról sem.

BENELLI

A 110 éves Benelli 2005 óta kínai tulajdonos kezében van, a márka központja azonban Pesaróban maradt, így aztán továbbra is magukénak érzik az olaszok. Főleg, hogy mostanában újra megjelennek a nagyobb köbcenti-kategóriák a kínálatban. A kínai–olasz márka legújabb büszkesége, a középkategóriás túraendurók versenyében induló TRK 800, mely a népszerű TRK 502 hangulatát viszi tovább. A kifejezet-ten könnyed építésű, karcsú motor 834 mm-es ülésmagasságával az alacsonyabb kalandorok közé tartozik majd.

Hajtásáról a térhálós vázba épített, 754 cm3-es, folyadékhűtéses sorkettes blokk gondoskodik, 76,2 LE-s teljesítménnyel és 67 Nm-es nyomatékkal. Az elöl 19-es, hátul 17-es fűzött kerékkel szerelt hosszú rugóutú TRK 800 kényelméről vaskos, minden paraméterében állítható fordított Marzocchi telók gondoskodnak, a fékeket a Brembótól szerzik be. A gondtalan hosszú túrákról 22 literes üzemanyagtartály, állítható szélvédő, kézvédők, nappali menetfénnyel rendelkező és full ledes világítás gondoskodik.

CFMOTO

Bombabiztos technikai alapokkal és gazdag felszereltséggel érkezik Európába a CFMoto endurója, a 800 MT. A kínai gyártó 1989-ben még csak alkatrész-beszállító volt, a 90-es évek végén már robogókat gyártott, majd 2003-tól motorkerékpárokat is. A KTM-mel kötött 2017- es megállapodás hozta el a nagy köbcentis gépeket.

ITALJET

Az Italjet Dragster történelmet írt a 90-es években. A bolognai hipersport robogó nagy visszatérését 2019-ben jelentette be, most, két évvel a prototípus leleplezése után végre megkezdődött a 125-ös és a 200-as változatok gyártása. Az alumíniumöntvény elemekkel kiegészített, térhálós acélcső vázzal és függőcsapszeges kormányzással és kovácsolt alumíniumból készült, egykarú lengővillával rendelkező extrém robogóban a kisebbik folyadékhűtéses, DOHC vezérléses, négyszelepes blokk 13 LE-s, a nagyobb 18 LE-s csúcsteljesítményre képes, de akinek ez kevés lenne, az plusz két lóerővel tovább hegyezheti Dragsterét a márka Power Parts kínálata segítségével, melybe a legtutibb Akrapovič, Malossi, Brembo és Öhlins alkatrészeket és karbonkiegészítőket gyűjtötték össze.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/02 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.