EICMA Milánó 2017: DUCATI 2018 összefoglaló

A Ducati kiterí­tette lapjait, í­me ez vár ránk a következő szezonban.

A Ducati látványos show-val és élő közvetí­téssel készült amibe ugyan csúsztak technikai gondok, de az új motorok látványa valószí­nűleg mindenkit kárpótolt. Aki a komplett műsort látni szeretné, elegendő ha az alábbi videóra kattint:

Akinek viszont nincs 85 perce erre, annak hozzuk az este legfontosabb mozzanatait:

Ducati Scrambler 1100:

A Ducati a Scrambler vonal izmosí­tásával kí­ván mégnagyobbat harapni a retro tortából. A számok eddig sem voltak rosszak, hiszen 43 000 Scrambler talált gazdára az évek során. Az új és erősebb nagytestvér nem egyedül érkezik, készül belőle Speciel és Sport verzió is. így mindenki kedvére válogathat a számára fontos értékek közül. A Speciel a külsőségekben kí­nál többet az alapnál, mí­g a Sport az Öhlins futóművével csábí­t. Újdonság a kanyar ABS megjelenése a Scramblereknél.

Az új Scramblerhez még egy mini bankrablós reklámot is forgattak:

A Scrambler vonal után két olyan motor gördült a szí­npadra amit már korábban láthattunk.

A Ducati Multistrada Enduro Pro-ról itt, az új fehér szí­nbe csomagolt Ducati XDiavelről itt, az új Ducati Monster 821-ről pedig itt olvashatnak.

Ezt követően jött a bőrruhás motor, melynek hallatán mindenki a V4-es superbike-ot várta, de nem az érkezett hanem a…

Ducati Panigale 959 Corse:

A szí­npadon a tegnap még Quatarban versenyző Chaz Davies ült a pici Panigale-n ami egy nagy kanállal kapott a jóságból. Az Öhlins futóművön, lithium-ion akkumulátoron és Akrapovič kipufogórendszeren túl még egy MotoGP inspirálta fényezést is jutott neki.

A sportos vonal után a túrázás irányába kalandozott el a bemutató.

Ducati Multistrada 1260:

A Ducati Multistrada 1260 a hosszúávú túrázóknak szól. Az új 1262 cm3-es Testastretta DVT blokk mindenhol több erőt í­gér. Ehhez társul az új váz és a fejlett elektronikai csomag mely minden körülmények között könnyű kezelhetőséget í­gér.

Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak:

A hegyek királyaként aposztrofált modellt tovább hegyezték, hogy méltó lehessen nevéhez. Gyorsváltó, kovácsolt kerekek, karbon alkatrészek, Öhlins futómű csak, hogy a legfontosabbakat emlí­tsük. íme mozgásban:

Mikor a túrázók is megkapták a magukét nem lehetett más hátra csak a Ducati Panigale V4. És jött is Michele Pirro vezetésével. Egyébként az alap V4 modell mellett lesz V4S is. Ez az a motor melyről nem elegendő és nem is lehet egyetlen bekezdést í­rni í­gy erre még visszatérünk. Csak, hogy sokkoljunk egy kicsit a most bemutatott verzió 214 lóerőt teljesí­t mí­g száraz súlya 174 kg, a hátsó gumi mérete 200/60-ZR17. A V4S esetében komplett elektromos Öhlins futómű, lithium-ion akkumulátor jár a csomaghoz. A MotoGP-ből áthozott technikai arzenál félelmetes. A motorhoz kapcsolt elektronikai csomag már olyan apróságokra is figyelni fog mint például a gyorsváltó (oda-vissza) használatánál annak a kérdése, hogy kanyarban vagyunk-e. A fékek terén is sikerült a Brembo M50 fölé haladni, itt a Brembo Stylema.

Szavak helyett jöjjön a motorról készült videó:

És amikor már jól laktunk és éppen emészteni készültünk a sok infót jött a Ducatis bónusz meglepetés, melynek prezentálásához a jó öreg Casey Stonert választották. Ebből is érezni lehet, hogy van feljebb és igen, ez a Ducati Panigale V4 Speciale. Ha V4S adatai nem lennének elegendőek akkor itt a megoldás. A motorhoz járó Akrapovič kipufogórendszerrel az eddigi szolid teljesí­tmény 214 lóerőre ugrik, mí­g az opcionális magnézium felnik használatával a száraz súly 164 kilogramra tud csökkenni. A Speciale-ból mindösszesen 1500 darab fog készülni.