Egy BMW R 65 újjászületése – CaféRacer42

Már évek óta foglalkoztatta a gondolat, hogy új, izgalmasabb életet kellene kezdenie – Részletek Kúvölgyi Pál blogbejegyzéseiből. Szerkesztett változat.

Egy: Bár még csak májusban töltötte be a 26. életévét, már szolid toka reszketett lágyan egykor markáns álla alatt. Korábban roppant hasznosnak tartott idomaira sem volt már oly büszke. Hajdanán jó szolgálatot tettek, de csak tovább növelték azt a mára elnyomhatatlan érzést, hogy többre hivatott, mint hogy kényelmes tempóban, előre jól megtervezett úon, eljusson „A” pontból „B” pontba.

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

Kettő: … a kevesebb mindig több, de azért jobban nézett ki a tankkal! Azzal a tankkal, amelynek az aljából Sapi huszárosan le akart vágni egy darabot, de a bontás után világossá vált, hogy az alatta elhelyezkedő elemek miatt nem lenne praktikus a csonkí­tás. Elhatároztuk a rugóstag külső, gáztartályosra cserélését is. A kipufogó hővédő bandázst kap.

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

Három: …nem szeretnék túl sok szí­nt látni a kész motoron. A fekete (ugye) nem megkerülhető egy motor épí­tése során, de univerzalitása, eleganciája, spiritualitása egyébként is mindig tetszett. A gumi-felni kombó, a blokk egy része biztosan, az ülés, illetve a mögötte elhelyezkedő jellegzetes café racer idom valószí­nűleg ebben a szí­nben „pompázik” majd. Játszom a gondolattal, hogy a tank tört fehér szí­nű legyen, valami frappáns arculati „játékkal”, ami az ülés mögötti versenyidomon is megjelenik majd.
A BMW logó e két szí­nen kí­vül már csak egy harmadikat tartalmaz, ami szintén nagy kedvencem. Csupa pozití­v asszociációt hí­v be. Ég, tenger, remény, szabadság, intelligencia, tisztaság. Egy szóval kék. Férfias szí­n, ráadásul szimbolikája jól kifejezi a motorozás szabadságát és lendületét is. Egy remek Wilbers gátlót már kék rugótaggal rendeltem meg a múlt héten.

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

Négy: … megjött a két Triton kipufogó, a kék Wilbers gátló, a gyönyörű tanksapka és a Pannónia lámpa. Mi több, a kipufogót, illetve a gátlót Sapi be is épí­tette a vasba, illetve a szemem láttára hegesztette fel az ülést és a hátsó versenyidomot majdan tartó váznyúlványt a motorra! Szikra és könny szökött az objektí­vembe, illetve a szemembe. Ebben a sorrendben.

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

Öt: … a váltókarból le kellett vágni egy darabot, mert a kipufogó miatt nem fért volna be alá a lábfejem… A leömlő és összekötő cső hajlí­tása szintén nagy varázslat volt, de most vagányul és szépen hegesztve köti össze a boxer fedelét a felfelé és nagyra törő kipufogóval. Rémülten vettem észre, hogy a két oldalon a leömlő cső hossza eltérő! Ami nem olyan nagy csoda, tekintve, hogy a boxermotor sajátosságából adódóan, nyilván nem egymással pont szemben vannak a hengerek.

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

###

Hat: … két remek vintage Firestone ZZs 350í—18-as gumit rendeltem, érkezik előre a második féktárcsa, a Pannónia lámpát is beszerezte már Sapi és a „fenékpróba” után a barna, keresztbordázott bőrülés is elkészülhet. A nyereg mögötti jellegzetes versenyidom megszületését szintén nagyon várom, hiszen meghatározóan markáns design elem lesz a motoron.
Hét: …  nagy örömmel tapasztaltam, hogy elkészült a hátsó versenyidom, a kitámasztó kar, a kormány, az emlí­tett Pannónia lámpa felkerült a motorra, mi több, a Mester belevarázsolta az eredeti fordulatszámmérőt és gyújtáskapcsolót is a korabeli lámpatestbe. így a gyári kulcsot a lámpába dugva fogom életre kelteni a szörnyet.

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

Nyolc: …a hátsó idomra Sapi néhány diszkrét és keresetlen filcvonással a 65-ös számot rajzolta fel sebtében, tisztelettel adózva a BMW R65-ös donor előtt. Én azonban, meglátva a vasat, gonoszul már a 42-es rajtszám betűtí­pusát és szí­nét fontolgattam. Milyen legyen a nyereg végleges alakja és vastagsága?

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

Kilenc: „Az üléspont határozza meg az álláspontot.” Rá kellett jönnöm, hogy a klasszikus politikusi ars poetica, a motorépí­tésre is igaz. Csak egy Café Racer (fel)épí­tése során kisebb kárt okoz, mint egy ország (le)épí­tése során. Az ülés szivacsa és a markolatok egyébként hamarosan sötét olí­va zöld bőrhuzatot kapnak. A szí­nskálát hosszan nézegetve sem engedtem a magától értetődő fekete, vagy barna szí­n hí­vásának.

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

Tí­z: … az épí­tési folyamat a végéhez közeledik. Egyrészt (nyilván) türelmetlen vagyok, másrészt ahogy a motorozásra, úgy tán a motorépí­tésre is igaz a mondás: „Nem a cél a fontos, hanem az ú.” Remek dolog volt látni, ahogy az unalmas pocakos nyárspolgárból egy kisportolt, életvidám világutazó lett!
Úgy érezte, végre helyes irányba állí­totta a kormányt és újra jó bőrben van! Irány a végtelen ú!

Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése

A teljes szöveg a www.blogger42.com oldalon olvasható.