„Egész életemben erre a lehetőségre vártam!”

A silverstone-i hétvégét követően nyári szünetre vonult a Superbike
világbajnokság mezőnye, í­gy a sorozat egyik betétfutamában, a Superstock
1000-ben induló Győrfi Alen számára is az első félév adatainak
elemzése, a Honda legoptimálisabb beállí­tása a legfőbb feladata. A 21
éves motoros – aki egy éve még nem is ült négyütemű versenygépen – azt
reméli, az idei tanulóévet követően jövőre már pontokért fog küzdeni
valamennyi versenyen. Csapata, az Adrenalin H-Moto Team kitart a
tehetséges versenyző mellett, aki annak ellenére már a középmezőny
tagja, hogy a sorozat helyszí­neit adó pályák közül a legtöbbet
egyáltalán nem ismeri.

– A 2007-es Európa-bajnoki cí­med követően sokan azt hitték, egyenes úad lesz a legjobbak közé. A válságos éveket magad mögött hagyva most újra stabil csapattal versenyezhetsz, ám egyelőre elmaradnak a várt eredmények. Mi ennek az oka?

Győrfi Alen: – Több összetevője van annak, hogy egyelőre pont nélkül állok a Superstock 1000-es bajnokságban. Sokan azt gondolják, hogy van egy motor, és csak rá kell ülni, és gyorsan menni… De ez nem í­gy van, hiszen a motort hozzá kell alakí­tani a pilótához, kiismerni a tulajdonságait. Ráadásul még az is nehezí­ti a dolgomat, hogy nincs tapasztalatom ebben a kategóriában, hisz egy évvel ezelőtt még azt sem tudtam, miként megy egy négyütemű versenygép. Most meg egyből a világ legjobbjai ellen küzdök futamról futamra. Másrészt ebben az évben a tanulásé a főszerep, mivel kategóriaváltás történt, ráadásul a tí­z pályából nyolc teljesen ismeretlen számomra, í­gy minden verseny új kihí­vás nemcsak a saját magam, hanem a csapatom számára is. Ugyanakkor ez egyben motivál is engem, hiszen sok ember bí­zik bennem, és egész életemben erre a lehetőségre vártam. Most sokak szemében úgy tűnhet, hogy elsőre egy kicsit nagy falat ez nekem, de küzdök a végsőkig!


– Abszolú újoncként azért nem kell bujkálni az eredményeid miatt, hisz a középmezőnnyel í­gy is felveszed a versenyt…



Győrfi Alen: – Én is, és a csapat is úgy érezzük, hogy sikerül versenyről versenyre előrébb lépni, még ha ez nem is jelentkezik egyelőre pontokban. Itt mindenki a maximumot hozza ki a motorjából és önmagából, és a mezőny szinte valamennyi tagja sokkal tapasztaltabb versenyző nálam, ugyanis mint már emlí­tettem, én vagyok az egyetlen, aki ebben a bajnokságban úgy indul, hogy még életében nem ment előtte ezres motorral. Ennek ellenére lépésről lépésre haladunk előre, pozití­van állunk mindenhez, és látható az elmúlt hónapokban, hogy ez a hozzáállás összekovácsol minket, erősí­ti a csapatunkat. Jó példa a fejlődésemre, hogy az idei első versenyre úgy érkeztünk, ha már a limit időt megfutjuk, az jó dolog, de a végén már a 20.-ik hely közelében motoroztam. Innen jutottam el odáig, hogy legutóbb Silverstone-ban a rosszul sikerült kvalifikációt követően a 29. helyről indulva a 19. lettem, és az egész verseny során én előztem a legtöbbet. Igenis van keresnivalóm ebben a mezőnyben, és ha tapasztalatot szerzünk, akkor jobbak lehetünk.


– Több esetben is kiderült, ha az időmérőn jobban szerepelnél, akkor már bőven a pontszerzők között olvashatnánk a neved. Miként lehetne ezen változtatni?

Győrfi Alen: – Ahhoz, hogy a versenyhétvége első pillanatától kizárólag a beállí­tásokra tudjak koncentrálni, az kellene, hogy meglegyen a pályaismeretem. Mivel ez 2011-ben nincs meg, í­gy az első szabadedzésem az adott aszfaltcsí­k megismerésével telik, ami nagyon nagy hátrány a többiekkel szemben. Éppen ezért nem tudok még az időmérőn a legjobb húszba kerülni, mert a futamra kerülök olyan helyzetbe, hogy a pályát is kiismertem úgy ahogy, illetve az optimális beállí­tást is eltaláltuk. Ettől függetlenül az idei legjobb eredményem egy 16. hely volt Monzában, és folyamatosan a legjobb húsz közelében mozgok, és abban bí­zom, hogy egy kis szerencsével már az idén pontot tudok szerezni, holott a csapatom és a támogatóim sem várják ezt el 2011-ben. Számomra viszont ez egyértelmű cél. A mezőnyben sok tapasztalt pilóta van, akik ismerik a pályákat, éppen ezért nem szégyen tanulni tőlük. Mindig próbálok ellesni egy-két mozdulatot, kanyarvételi technikát tőlük, amiket fel tudok használni a saját javamra. Én sosem voltam az a tí­pus, aki kifogásokat keresett, ha valami nem sikerült, bevallom, ha magamban érzem a hibát, elmondom mi történt, mit gondolok.


– Azért a motorversenyzés összetettebb annál, minthogy állandóan csak és kizárólag a versenyző hibáztatható mindenért…

Győrfi Alen: – Sokan mondták, hogy ne mindig magamban keressem a hibát, mert lehet, hogy például a motor még nincs rám hangolva, még nem találtuk meg teljesen a megfelelő beállí­tásokat. Tudom ezt jól, sőt, azzal is tisztában vagyok, ha rossz irányba indulunk, akkor ezekből is lehet tanulni.

– Hol tart most a csapat a fejlődésben?

Győrfi Alen: – Az év közepére érkeztünk arra a szintre, hogy a motor első futóműve kezd megfelelően működni, de a hátsó futóművön még dolgoznunk kell. De most is azt mondom, mi ebben az évben érkeztünk ebbe a sorozatba, egy új csapat vagyunk, és más kezdő gárdák sem úgy versenyezték végig az első évüket, hogy azonnal pontokat szereztek. Kellenek a tapasztalatok, aztán kiderül, hogy egy csapatnak az előre lépéshez elég egy év, vagy akár hármat is rá kell szánnia, hogy az élmezőny közelébe érkezzen.

A menedzser elégedett az eddigi eredményekkel
Az Adrenalin H-Moto Team csapatvezetője, Kelemen Krisztián is szí­vesebben

látná már versenyzőjét a pontszerzők között, de ő is pontosan tudja, a későbbi

jó eredményekért az idei évet a tanulásra kell szentelniük.

„Nagyon sok új ismeretlennel találtuk magunkat szembe az év elején, minden

új volt, és mindent meg kellett szokni. Bárki bármit gondol, mi a Superbike

Világbajnokság egyik betétfutamán veszünk részt! Sikerült a beilleszkedésünk

a sorozatba, sőt, nemcsak a kategória más csapataival és a szervezőkkel sikerült

jó viszonyt kialakí­tanunk, hanem a többi kategóriában induló csapattal is vannak

kapcsolataink. Ez biztató mind a csapat, mind Alen jövőbeni terveinek sikerére nézve”

– fogalmazott a menedzser. A csapatvezető bevallja, abban reménykedtek a

szezonkezdet előtt, hogy előrébb tartanak majd a versenyeken, de már Assenben

belátták, hogy ezt a sportot még tanulni kell.

„Alennek új volt a motor és a kategória is, valamint szinte mindegyik pályát a

versenyhétvégék első napján kellett megismernie, í­gy bármennyire is a magyar

gyorsasági motorsport egyik legnagyobb tehetsége, de ő sem Superman. Végig kell

járnia azt az utat, mint mindenki másnak, aki idén már a kategória bajnoki cí­méért

küzdenek. Ők is itt hátul kezdték a pályafutásukat, bukásokkal és kí­nszenvedések

árán sikerült tapasztalatot szerezve felküzdeniük magukat a sorozat elejére. Jelenleg

ott tartunk, ahol a helyünk van ebben a rendkí­vül erős mezőnyben. Alen stí­lusa most

kezd kialakulni, és jó úon jár. Hiszünk valamennyien abban, hogy az elvégzett munka

előbb utóbb meghozza a gyümölcsét. Ez a sorozat nemcsak finanszí­rozható a számunkra,

de a továbblépésünkhöz akár négy szezonon keresztül lehetőséget nyújthat. Elégedettek

vagyunk az eddig elértekkel, hisz teljesen kezdő csapatként már 10-12 motorost és

csapatát magunk mögött tudhatjuk. Azonban nem akarunk hátradőlni, hisz vannak

céljaink: az idény hátralévő versenyeit a legjobb húsz között kell befejeznünk stabilan,

és ha nem is elvárás a pontszerzés, természetesen nem mondunk le egy esetleges

bravúrról” – árulta el Kelemen Krisztián.





A bajnokság állása (Superstock 1000)

1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 115 pont, 2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 104 pont, 3. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 94, pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 65 pont, … Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.