Durván sportosí­t az Aprilia

RSV4 RR/RF:


A tavalyi nagy hallgatás után frissí­tette radikális superbike-ját, illetve annak mindkét változatát az Aprilia. A sajtóanyag állí­tása szerint körönként egy másodperccel gyorsabb a 2017-es modell. Új Öhlins felfüggesztés, új fékrendszer, új APRC elektronikus vezérlőközpont (menetközben állí­tható kipörgésgátlóval, kanyar ABS-szel és váltóelektronikával), új szí­nes kijelzős műszerfal – azaz nem ragadt le az Aprilia a károsanyag-kibocsátás csökkentése  érdekében elkerülhetetlen lépéseknél, de persze azért tudja az Euro4-et is, 201 LE-s teljesí­tménye mellett!

 

Tuono 125:

Na ez már nagyon hiányzott! Valljuk be, az RS4 125 minden kiválósága ellenére nem városi szaladgálásra termett. Vele szemben az olaszok 2017-es újdonsága a 125-ös Tuono igazi városi streetfighter. Természetesen a Tuono V4 1100 ihlette vonalait, és minőségében sem marad hűtlen felmenőjéhez. Alumí­nium váz, fordí­tott első villa, gyönyörű, aszimmetrikus hátsó lengővilla, négydugattyús, radiálisan felszerelt első féknyereg, BOSCH ABS, ultrakompakt, mégis mindent tudó műszerfal (még 20 körös köridő memóriája is van!), csak hogy a legfontosabbakat emlí­tsük. A nyolcadliteres erőforrásból is igyekeztek mindent kihozni, ami csak törvényileg lehetséges, még gyorsváltó előkészí­tést is kapott, ha tulajdonosának pályaambí­ciói lennének.

 

RS125:

Hihetetlen, de a tinik bálványa, az RS125 már jócskán kinőtt a tinédzserkorból, éppen Kölnben ünnepli a modell debütálásának 25. évfordulóját. A szép kerek szám örömére az Aprilia gyönyörű új kiadással jelent meg, amiről süt a sportosság. Könnyű, karcsú, és természetesen a legmodernebb, elektronikus befecskendezővel ellátott, négyszelepes, folyadékhűtéses 125-ös erőforrást kapta meg. íœléspozí­ciója extrém sportos, í­gy tényleg azoknak készült, akik kipróbálnák magukat a versenypályán is.

 

Tuono V4 1100/RR:

Az Aprilia szerénytelenül a valaha készült legsportosabb és leggyorsabb csupasz motorjának nevezi az RSV4 közvetlen leszármazottját, az 1100-as Tuono V4-et. Miként a sportos testvére, úgy a naked is számos újí­táson esett át 2017-re, í­gy megkapta a megújult APRC csomagot, a kanyarABS-et, a sebességtartó automatikát, és a boxutcai sebességhatárolót. Fejlesztettek a fékrendszerén és a futóművén is, és természetesen tisztább is lett. Az Euro4 normáknak úgy felel meg, hogy nem engedtek egyetlen egy LE-t sem veszni az 175-ből. Az alapváltozat mellett egy drágább, exkluzí­vabb kivitelű RR változat is található a kí­nálatban.