Durva versenytechnikával tették ütőképessé az Suzuki RM-Z450-et

Új futómű, átdolgozott blokk és három fokozatban állí­tható rajtelektronika – mindegyik újí­tás a gyári versenycsapattól szivárgott le a szériamodellbe.

A Suzuki 2005-ben mutatta be az első négyütemű motorcross motorját, az RM-Z450-et, majd 2008-ban szabta át először komolyabban – az után már csak a 2013-as modellévre változtattak a finoman a tí­puson. Hogy a kijelölt irány jó volt, számtalan Supercross és Motocross győzelem bizonyí­tja.

 

 

 

A hétvégén bemutatott 2015-ös RM-Z450 még magasabbra teszi a mércét, számos újí­tással még korszerűbbé tették a tí­pust – a fejlesztések a gyári versenymotor egyedi megoldásait követték le, í­gy került egy extra kapcsoló a jobb kézhez, ami az S-HAC (Suzuki Holeshot Assist Control) névre keresztelt, a pálya tulajdonságaihoz állí­tható rajtautomatikát aktiválja. így normál, csúszós és jól tapadó pályán egyaránt a lehető legjobban tud kilőni a motoros a rajtgépből – egy jó indulás pedig akár el is dönthet egy versenyt.

 

 

 

Szintén a Suzuki gyári versenymotorjáról szivárgott le a széria változatba a légrugós Showa SFF-AIR első villa is, aminél különválasztották a rugózást és a csillapí­tást, és ezzel együtt hagyományos acél rugóra sincs szükség, amivel 1,1 kilót spóroltak a motor tömegén, valamint egy milliméterrel növelni tudták a belsőcső-átmérőt.
A blokk is féltucatnyi újí­tást vonultat fel, amik közül a legfontosabb a 30 mm-rel hosszabb berúgókar, ami könnyebbé és biztosabbá teszi az indí­tást – ahogyan az átdolgozott dekompresszor is ezt a célt szolgálja.
A motoron végzett apró változtatások sorával finomí­tottak a nyomaték- és teljesí­tménygörbén: az L5-ös modell alacson fordulaton erősebb lett, erejét egyenletesebben adja le, illetve a teljesí­tménycsúcs után kevésbé fullad ki – összességében szélesebb lett a motorozható fordulatszám-tartomány.

 

 

 

A motor vázát is sikerült tovább optimalizálni – 4%-ot, azaz egy kilogrammot faragtak a tömegéből.
Az RM-Z450-esek gyárilag Renthal Fat Bar alumí­nium kormánnyal és Excel alumí­niumráfos felnivel érkeznek – mind a kettő minőségi, versenyzésre is alkalmas alkatrész.