Ducati Monster 600 Dark – szörnyen sötét

Hallani olyan vélekedést, miszerint az amerikaiak minden rókáról annyi bí´rt húznak le, hogy a végén már róka sem marad.

Mindenesetre alighogy az amerikai Texas Pacific Group átvette a Ducati igazgatóságát, máris azt kereste, miként lehet megsokszorozni a jelenlegi sikert, ezért minden sikermodell mellé egy módosí­tott változatot is állí­tott. Különösen a Monstereknél ugrott meg a szaporulat.


Hirtelen annyian lettek a szörny-családban, hogy már egymást sem nagyon ismerhetik. E sorozat legolcsóbbika a 600-as Monster Dark, amely egyben a legkevésbé költséges lehetí´ség egy új Ducati birtokba vételéhez. Közelebbrí´l megvizsgálva kiderül, hogy a tank nem egyszerû mattfekete szí­nû, hanem kristályos szemcsék csillognak benne, különleges árnyalatot adva a fényezésnek. Tehát igazi Ducati és nem olcsó bóvli. Sí´t az éjsötét Monster ettí´l még „machósabb” jelleget is kapott. A Dark mûszaki szempontból teljesen megegyezik az ismert 600-assal, bár megjelenése óta azért átesett néhány módosí­táson. Hogy ne csukladozzon hûvös idí´ben, az olajszivattyú mögül egy vezeték a karburátorok úszójához vezeti a meleg olajat, s hogy ez nyáron ne okozzon gí´zképzí´dést, egy kis termosztát szabályozza az egész folyamatot. A tank és a légszûrí´ között félgázos motorozáskor gerjedí´ kellemetlen rezgí´ zörejeket kiszûrték egy szivacsbetéttel, amely egyben a hí´szigetelí´ is.

Menetteljesí­tmény szempontjából a 600-as Monster maradt a régi, és ez í­gy jó. Erí´forrása ugyanezekkel az alapméretekkel már csaknem 20 éve ismert, de azóta sokat dolgoztak a finom hangoláson, í­gy lett a bársonyos, mégis határozott V-kettesek példaképe. De arról, hogy ne legyen unalmas, gondoskodik a fémesen zörgí´ száraz kuplung és az összetéveszthetetlen Ducati-staccato. Fordulatszámmérí´ nincs, ami nem is baj, mivel az ember az elsí´ métertí´l érzi, hol a legjobb a fordulatszámszintet tartani: a középtartományban. De ha ez alá esik, az sem baj, ráadásul felül is szemtelenül sok fordulatszám-tartaléka van a rövid löketû 600-asnak. A futómû sportosan feszesre hangolt. A széles, lapos kormánnyal és az enyhén hátrahelyezett lábtartókkal streetfighter módján ül a Monsteren a pilóta.

Azért akadnak kifogások is. Ha egyszer már acélsodronyos csöveket kapott a hidraulikus kuplung, miért nem kaphatott ilyet az elsí´ fék is? Talán azért, hogy még maradjon lehetí´sége módosí­tásra a tulajdonosnak is. Mert egyébként a Dark alkotói tényleg nem a rossz helyeken spórolták meg a költségeket.