Ducati 1199 Superleggera – A kevesebb bizony néha több

A Ducati extrém súlycsökkentésen átesett csúcsgépe egészen elképesztő értékeket produkál.

A 2013-as EICMA egyik fénypontja minden kétséget kizáróan a 1199 Superleggera, amt a Ducati hétfőn mutatott be a sajtónak. Bár a “szuperkönnyű” utcai motor nem teljesen új modell, mint a Desmosedici RR, de a szárazon 155 kilós Superleggera legalább olyan lenyűgöző, ha részleteiben vesszük szemügyre.

 

Motorok Ducati 1199 Superleggera
Kattintson a képrea galériához!


A mindössze 500 példányban készülő motorból vasárnapig már 450-et lefoglalóztak, ami különösen annak fényében impozáns szám, hogy addig csupán maroknyian láthatták a Superleggerát élőben. Az 500. eladott példány után nem gyártanak többet, a Ducati tanult a Desmosedici esetéből.

 

Motorok Ducati 1199 Superleggera

 

A legszembetűnőbb a Superleggera narancs-piros fényezése, ami hasonló a Desmosedici GP13 Rosso Corsa mintájához. Ha csak felületesen nézzük a motort, a külseje a legszebb rajta, de az igazi értékei a részletekben rejlenek.

 

Motorok Ducati 1199 Superleggera

 

A sajtótájékoztatón Claudio Domenicale kiemelte, hogy a széria Panigale szinte minden akatrészén könnyí­tettek, hogy megszülethessen a Superleggera. Ezt egy tanksapkával illusztrálta, a mérnökök ugyanis még ennek az egyszerű alkatrésznek a súlyából is lefaragtak 6 grammot, ami kevésnek tűnhet, de jól jelzi a súlycsökkentés iránti elkötelezettséget. És mint tudjuk, sok kicsi sokra megy.

 

Motorok Ducati 1199 Superleggera

 

A motoron csak titánium rögzí­téseket és csavarokat találunk, a műanyag elemeket pedig karbon váltotta fel. A burkolat eltávolí­tásával a Borgo Panigale köszön vissza, a magnézium ötvözet váz dominál, bár a karbon segédváz vizuálisan ellensúlyoz.

 

Motorok Ducati 1199 Superleggera

 

Az Öhlins felfüggesztést is a súlya miatt választották, a Ducati elöl az Öhlins FL916-ot egyedi esztergált könnyűfém villákkal párosí­tja, hátul TTX36-ot találunk, titánium rugóval.

 

Motorok Ducati 1199 Superleggera

 

Az egyetlen alkatrész, ami nem a súlycsökkentés jegyében készült, a LED-es fényszóró, ami nehezebb, mint az alapmodellé, de a Ducati nem akarta az olcsóbb modell egyik meghatározó elemét használni.

 

Motorok Ducati 1199 Superleggera

 

A legtöbb művészeti alkotás mozdulatlanságában is gyönyörű, de motorkerékpárok esetében a mozgás ugyanolyan fontos. Alessandro Valia-nak, a Ducati tesztpilótájának utcai gumikon mért 1:54:9-es mugelloi körideje láttán pedig csak áhitatunkat tudjuk kifejezni. íra (ha még maradt eladatlan példány) 65 ezer dollár, azaz mintegy 14 millió forint.